آخرین خبر

ماجرای قتل روزنامه‌نگاری به نام ارغوان/مرگ در «آخرین سه‌شنبه سال»

به گزارش آوای ایرانیان نمایش «آخرین سه شنبه سال» این روزها در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. الهام شعبانی کارگردان این اثر نمایشی در دومین تجربه کارگردانی خود موضوعی پلیسی – جنایی را با متنی از شهاب و وهاب مهربان برالی اجرا انتخاب کرده است. این نمایش در قالب پیگیری چگونگی قتل یک روزنامه نگار به موضوعات متعددی می‌پردازد و به مسائل اجتماعی و سیاسی نیز اشاره دارد.

در «آخرین سه شنبه سال» دختر خبرنگاری در یک ساختمان مسکونی به قتل رسیده و حالا کارگاه و افسر آگاهی در پی یافتن قاتل اوست. بازجویی از ساکنین و بررسی اتفاقات نتایج غیرقابل انتظاری را روشن می‌کند.

نمایش فضایی جنایی – پلیسی دارد به شکلی که ابتدا به نظر می‌رسد خبرنگار جوان خودکشی کرده است اما در ادامه که افسر آگاهی شروع به تحقیق می‌کند، متوجه می‌شود که این خبرنگار در حال کار کردن روی یک پرونده فساد مالی بوده و چندباری هم تهدید شده است و در نهایت متوجه می‌شود که به قتل رسیده است اما حالا داستان وارد ابعاد بزرگ‌تری شده و در پایان شاهد اتفاق غیرمنتظره‌ای هستیم.

طراحی صحنه دکور پرحجم و متشکل از چهار واحد آپارتمان و بخشی از صحنه مرتبط با دفتر پلیس آگاهی است.

الهام شعبانی که به عنوان بازیگر و طراح لباس تئاتر و سینما نیز فعال است در گفتگویی که پیش از این داشت با اشاره به اینکه در این نمایش مضامین اجتماعی جامعه مورد توجه قرار گرفته است درباره علاقه‌اش به داستان‌های رئالیستی که به موضوعات روز می‌پردازند، گفت: به عنوان کارگردان دوست دارم موضوعاتی را برای اجرا انتخاب کنم که مربوط به محیطی باشد که در آن زیست می‌کنم چون خود من درگیر مسائل اقتصادی و اجتماعی می‌شوم که در جامعه وجود دارد بنابراین دوست دارم به این مشکلات بپردازم و بی تفاوت از کنار این مسائل رد نشوم. حتی اگر دو سه نفر هم به دیدن این نمایش بنشینند برای من کافی است تا حرفم را بزنم و مخاطبم حق مطلب را بگیرد. این مساله برایم از هر چیزی مهم‌تر است.

این اثر نمایشی با بازی سیما تیرانداز، امین میری، آیه کیان پور، خاطره اسدی، میلاد معیری، جواد پولادی، محمدحسین خادمی، مهرزاد جعفری، پرتو مهر، مرتضی طهرانی تا ۲۰ تیر ماه ساعت ۲۱ در سالن ناظرزاده کرمانی این تماشاخانه روی صحنه است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ماجرای قتل روزنامه‌نگاری به نام ارغوان/مرگ در «آخرین سه‌شنبه سال»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید