آخرین خبر

جشنواره 33 / «گام» به آزادی می‌رود + عکس

آوای ایرانیان: پویان راد سرپرست گروه موسیقی «گام» که در بخش تلفیقی سی و سومین جشنواره موسیقی فجر میزبان مخاطبان خود در مجموعه برج آزادی خواهند بود، درباره ویژگی های کنسرت پیش رو سخن گفت.

پویان راد سرپرست گروه موسیقی «گام» با اشاره به برگزاری اولین کنسرت رسمی این گروه در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به مهر گفت: قطعاتی که در کنسرت پیش روی جشنواره موسیقی فجر اجرا می شود، آثاری هستند که اسفند ماه امسال در آلبوم جدید گروه پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. این در حالی است که ما تصمیم داریم در کنسرت جشنواره علاوه بر اجرای این قطعات، یک اثر متفاوت نیز داشته باشیم که از نظر آهنگسازی با کارهای همیشگی گروه یکسان است اما بافت شعری متفاوتی دارد که فکر می کنم می تواند برای ما و مخاطبان جالب توجه باشد.

وی درباره حال و هوای محتوایی گروه «گام» توضیح داد: ایده تشکیل گروه «گام» از سال ۹۲ با اتود زدن های دوستانه من و هادی رحمانی (آهنگساز گروه) آغاز شد و پس از آن بود که یکسری اتفاقات جالب در این تمرین ها افتاد و به ما انگیزه داد که به فکر تشکیل مجموعه ای واحد برای اجرایی کردن ایده ها باشیم. این بود که از دوستان و برخی از همراهانمان دعوت کردیم تا به مجموعه ما بپیوندند و ما را در تشکیل گروه یاری دهند. اگر چه در میانه راه نیز تعدادی از هنرمندان و نوازندگان بودند که به دلیل برخی از پیچیدگی ها و سختی هایی که در اجرای آثار وجود داشت از ما جدا شدند اما امروز خوشحالیم که با یک ترکیب منسجم و خوش فکر گروهی را تشکیل دادیم که می تواند حرف های متفاوتی برای حضور در موسیقی داشته باشد.

راد در معرفی گروه اجرایی کنسرت گروه «گام» در جشنواره عنوان کرد: هادی رحمانی آهنگساز و نوازنده پیانو، جابر صالحی نوازنده تار و دیوان، آناهیتا ایزدی پارسال نوازنده ویولنسل، سیدعرفان حسینی نوازنده کمانچه، علیرضا مهدی زاده ساکسیفون، علی خدیوی نوازنده گیتار بیس، میلاد قریشی نوازنده سازهای کوبه ای، عباس معالجی نوازنده کلارینت و بنده به عنوان خواننده گروه اجرایی کنسرت گروه «گام» را تشکیل می دهیم.

سرپرست گروه موسیقی «گام» افزود: اجرای آثاری که ما در گروه «گام» مد نظر قرار داده ایم فضایی با ترکیب موسیقی غربی و قرون وسطایی و آوازهای قدیمی ایرانی و کمتر شنیده شده است که طبیعتا نوازندگی و خوانندگی آنها نیز کار دشوار و سختی خواهد بود از این رو فکر می کنم مخاطبان می توانند با نوعی متفاوت از موسیقی مواجه شوند که تا به امروز کمتر در اجراهای زنده دیده اند و امیدوارم جشنواره موسیقی فجر محل مناسبی برای معرفی هرچه بهتر گروه به شنوندگان موسیقی باشد. آن دسته از مخاطبان جشنواره که برای شنیدن موسیقی تلفیقی به سالن مراجعه می کنند طبیعتا تماشاگران خاص تری هستند و می دانند وقتی به تالار میزبان گروه های بخش تلفیقی وارد می شوند، خیلی نباید از شنیدن یک موسیقی متفاوت غافلگیر شوند بنابراین تلاش ما این است که اجرایی در حد و اندازه های جشنواره داشته باشیم.

این خواننده در پایان درباره کم و کیف برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر گفت: به نظر می آید فضای جشنواره از فضای کیفی قابل قبولی برخوردار باشد اما طی این روزها آنچه برای من برجسته شده تبلیغات بسیار محدود بلیت فروشی کنسرت هاست که هنوز آنطور که باید و شاید تنور آن داغ نشده و بسیاری از مخاطبان هنوز نمی دانند به چه شکلی برای خرید بلیت ها اقدام کنند بنابراین امیدوارم ستاد برگزاری جشنواره در این چند روز باقی مانده فکر عاجلی برای تبلیغات بکند که ضرورت گستردگی آن به شدت لازم است.

کنسرت گروه «گام» ساعت ۱۸:۳۰ روز سه شنبه ۲۶ دی ماه در برج آزادی تهران میزبان مخاطبان سی و سومین جشنواره موسیقی فجر خواهد بود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جشنواره ۳۳ / «گام» به آزادی می‌رود + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید