آخرین خبر

جشنواره 33 / فرزاد طالبی به سی‌و‌سومین جشنواره موسیقی فجر

آوای ایرانیان: مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و سومین جشنواره موسیقی فجر پیام داد.

به گزارش آوای ایرانیان، در متن پیام فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین آمده است:

«هنر، پرده دار راز آفرینش و تجلی گاه تلاش انسان برای گشودن فرصت‌هایی رو به جاودانگی است و موسیقی طنین انداز این نیاز در گوش هستی. هنری که رسالت عمیق خود، برای ترسیم معنویت گرایی و زیبا شناسی انسان های منزه را در فراگیرترین و آشناترین ابزار، یعنی نغمه‌ها و آواها، نشان می‌دهد و گواه از حافظۀ تاریخ می‌گیرد که: ما همه اجزای آدم بوده‌ایم/ در بهشت این لحن‌ها بشنوده‌ایم

زیست اجتماعی ساکنان ایران اسلامی هم به گویاترین زبان، همین را گواهی می‌دهد و گوشزد می‌نماید که این هنر، بی نیاز به واسطه، رساترین پیام رسان و مؤثرترین زبان فرهنگیِ بی‌ترجمانی است که از همیشه تا امروز، آیینۀ هویت بلند، ذوق ظریف و مرام صلح گرایانۀ ایرانیان برای سایر ملل به شمار می‌رود.

از این رو جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، به شایستگی پرچمداری میراث گرانقدر ناملموس و گنجینه شفاهی این سرزمین را به دوش گرفته و بر این پایه، انتظاری دور از دست نیست که این رخداد بزرگ، هر سال شایسته و جامع تر از پیش، به رشد و ارتقا خود بیندیشد. اندیشه‌ای برای تقویت مشترکات خود با موسیقی کشورهای حوزه ایران فرهنگی، به ویژه مردمان همسایه و نیز نگاهی هوشمندانه برای بهره‌یابی از فرازها و تجربیات مفید موسیقی سایر کشورها و همچنین اعتباریابی روز افزون جایزه معتبر باربد.

و اینک جشنواره موسیقی فجر در تداوم مسیر تکوینی و ارتقایی خود، به سی و سومین منزل از منازل امید بخش خود رسیده است تا از پیشکسوتان و هنرمندان راه آشنا بهره‌هایی تازه بردارد اما یقینا دفتر پیشنهادات این جشنواره، برای دریافت و به کاربندی نظریات مناسب و متناسب، همچنان گشوده می‌ماند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جشنواره ۳۳ / فرزاد طالبی به سی‌و‌سومین جشنواره موسیقی فجر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید