آخرین خبر

جشنواره 33 / اجرای متوسط سیاستمدار سابق با یک ارکستر متوسط + تصاویر

آوای ایرانیان: گروه موسیقی «نوبانگ مهر» به سرپرستی محسن حسینی و خوانندگی عبدالحسین مختاباد، در اولین روز جشنواره و در تالار وحدت روی صحنه رفت. مختاباد پس از خداحفظی از شورای شهر تهران مدتی است کمی بیشتر در زمینه موسیقی فعالیت می کند؛ اما از اجرای امشب او در تالار وحدت مشخص بود فعالیت های اداری و سیاسی بر کمکاری فعالیت های هنری اش در سال های اخیر سایه انداخته و این هنرمند را حداقل در قیاس با خودش چند پله نزول داده است.

به گزارش آوای ایرانیان، این گروه موسیقی در سال ۱۳۹۳ با محوریت سازهای سنتی تشکیل شد و در سال ۱۳۹۵ هم بخش سازهای زهی شامل ویلن، ویلن آلتو و ویلن‌سل و همچنین سازهای بادی چوبی شامل فلوت و کلارینت هم به ارکستر اضافه شد. محسن حسینی همکاری‌های هنری خود با مختاباد را  تقریبا از ۱۰ سال پیش در قالب گروه رودکی آغاز کرده و در این مدت اجراهای متعددی را در داخل و خارج از کشور برگزار کرده‌اند. با احتساب این اجرا، این دو هنرمند در جشنواره موسیقی فجر هم سه بار روی صحنه رفته‌اند.

در این کنسرت قطعاتی از آلبوم‌های عبدالحسین مختاباد نماینده سابق شورای شهر تهران به نام‌های «تمنای وصال»، «سایه‌ دوست» و «سیاه مشق» به همراه قطعاتی از ساخته‌های محسن حسینی اجرا شد.  قطعات «سرگشته» (فولکلور) با شعری از اسحاق انور، «چشم به راه» از ساخته‌های حسین یوسف زمانی و با شعری از قدمعلی سرامی، قطعه فولکلور «پیمانه خالی»، آهنگ بی‌کلام «زلف پریشان»، «مجنون بی لیلا» از ساخته‌های ایرج امیرنظامی با شعری از اسحاق انور، «بی وفا» با آهنگسازی و شعری از جهانبخش پازوکی، «زمزمه عشق» از ساخته‌های محسن حسینی با شعری از قربان ولیئی و «تمنای وصال» از ساخته‌های عبدالحسین مختاباد با شعری از شیخ بهایی به همراه ساز و آواز آثاری بودند که در دوبخش در این کنسرت به اجرا درآمدند.

اصغر رحیمی نوازنده فلوت، داود منادی نوازنده ویولن سل، مونیکا لُران، نگین حاتمی، پیمان شامی، نوید شعبانزاده، احسان شامی و فرزاد صیدی نوازندگان ویولن، دانیال اسدی راد و مهدی منادی نوازندگان ویولن آلتو، فاروق آزادیان نوازنده تار و سه تار، مجید مظاهری نوازنده کمانچه، نگار اعزازی نوازنده دف و سازهای کوبه ای، مسعود جمشیدی نوازنده نی، میثم رفعتی فرد نوازنده تمبک و صبا مختاباد هم خوان اعضای گروه موسیقی «نوبانگ مهر» را به سرپرستی محسن حسینی نوازنده سنتور تشکیل می‌دهند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جشنواره ۳۳ / اجرای متوسط سیاستمدار سابق با یک ارکستر متوسط + تصاویر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید