آخرین خبر

در کنسرت «خط شکنان» ارکستر سمفونیک تهران چه گذشت؟

به گزارش آوای ایرانیان ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی در تازه‌ترین کنسرت موسیقایی خود که با ترکیبی از نوازندگان تازه وارد و نوازندگان باسابقه‌تر پیش روی مخاطبان قرار گرفت، همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای قم، طی برنامه‌ای ویژه که شامگاه روز چهارشنبه بیست و یکم تیرماه در تالار وحدت برگزار شد، سمفونی «خط شکنان» را به آهنگسازی بهزاد عبدی و همراه با گروه کر به رهبری رازمیک اوحانیان اجرا کرد.

در این کنسرت که با حضور شرکت‌کنندگان در کنگره بزرگداشت شهدای قم، جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی و با همراهی موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر وزارت ارشاد و بنیاد رودکی پیش روی مخاطبان گرفت تعدادی از آثار بهزاد عبدی با هدف بزرگداشت یاد و خاطره دلاور مردان لشگر ۱۷ علی بن ابی‌طالب (ع) قم و ابلاغ پیام و تبیین راه و هدف شهدا پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی و سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، خانواده شهید زین‌الدین، سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، مهدی افضلی مدیر موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر، مهدی سالم مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، صادق آهنگران و جمعی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس از جمله مهمانان این مراسم بودند.

محسن موحدی رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم درباره این اجرا گفته بود: سمفونی حماسی «خط شکنان» یکی از برنامه‌هایی است که توسط این کنگره در راستای فرمایشات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر استفاده از ابزار هنر برای انتقال پیام شهدا ساخته شده است.

از نکات ویژه در اجرای این برنامه، پخش تصاویری از شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس حین اجرای قطعات مختلف برنامه بود که به تناسب موضوعی که برای اجرای هر یک از قطعه‌ها در نظر گرفته شده بود، در پرده سینمایی پشت اعضای ارکستر نمایش داده می‌شد.

استفاده آهنگساز از نوحه‌های قدیمی و خاطره‌انگیز دوران دفاع مقدس با تنظیمات جدیدی که متناسب با اجرای ارکسترال در نظر گرفته شده بود، حال و هوای متفاوتی را به تازه‌ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران داده بود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “در کنسرت «خط شکنان» ارکستر سمفونیک تهران چه گذشت؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید