آخرین خبر

«اوپنهایمر» ۷۰۰ میلیون دلاری شد/ چهارمین فیلم پرفروش سال

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، فروش فیلم «اوپنهایمر» کریستوفر نولان در باکس آفیس جهانی از مرز ۷۰۰ میلیون دلار گذشت و به چهارمین فیلم پرفروش سال بدل شد.

این درام تاریخی که رتبه R هم گرفته پس از پنج هفته اکران ۷۱۸ میلیون دلار در سینماهای جهان فروش کرده که ۲۸۵ میلیون دلار آن در آمریکای شمالی و ۴۳۷ میلیون دلار در سطح بین‌المللی بوده است.

به این ترتیب این فیلم موفق‌تر از فیلم «سریع ایکس» با فروش ۷۰۴ میلیون دلار و «اسپایدر من در اسپایدر ورس» با فروش ۶۸۶ میلیون دلار قرار می‌گیرد و «فیلم برادران سوپر ماریو» با فروش ۱.۳۵ میلیارد دلار، «باربی» گرتا گرویگ با فروش ۱.۲۷۹ میلیارد دلار و «نگهبانان کهکشان ۳» مارول با فروش ۸۴۵ میلیون دلار فیلم‌های پرفروش‌تر از آن هستند.

این فروش «اوپنهایمر» را به چهارمین فیلم بزرگ نولان در تمام دوران بدل می‌کند و پشت سر «بین‌ستاره‌ای» با فروش ۷۱۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ و «شوالیه تاریکی» با فروش ۱.۰۰۶ میلیارد دلار، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» با فروش ۱.۰۸ میلیارد دلار و «تلقین» با فروش ۸۳۷ میلیون دلار قرار می‌گیرد. این فیلم همچنین پرفروش‌ترین فیلم نولان در ۵۰ بازار خارج از کشور از جمله آلمان، هند، برزیل و عربستان سعودی است.

در آمریکای شمالی «اوپنهایمر» بیش از یک ماه است که در بین سه فیلم اول فهرست فروش باقی مانده و عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال با رتبه R را از آن خود کرده است.

این فیلم همچنین فروشی ۱۴۶.۴ میلیون دلاری را از نمایش در صفحه نمایش فرمت ممتاز به ویژه آیمکس کسب کرده و پنجمین فیلم پرفروش آیمکس تاکنون شده است. ۴ فیلم برتر آیمکس را فیلم‌های پرفروش ۲ میلیارد دلاری شامل «آواتار» و دنباله‌اش «راه آب»، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» و «انتقام‌جویان: پایان بازی» تشکیل داده‌اند.

نولان «اوپنهایمر» را برمبنای کتاب برنده جایزه پولیتزر «پرومته آمریکایی» ساخته است و کیلیان مورفی در آن در نقش فیزیکدان نظری که روند ساخت بمب اتمی آمریکا را بر عهده داشت، جلوی دوربین رفته است. رابرت داونی جونیور، مت دیمون، امیلی بلانت، فلورانس پیو و آلدن ارنریچ دیگر بازیگران فیلم را تشکیل می‌دهند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«اوپنهایمر» ۷۰۰ میلیون دلاری شد/ چهارمین فیلم پرفروش سال”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید