آخرین خبر

کنسرت گروه موسیقی ˝داتام ˝در نیاوران

گروه موسیقی داتام روزهای ۲۵و ۲۶ فروردین از ساعت ۲۱در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران این گروه به سرپرستی آنارام زهرایی وخوانندگی امیر رفعتی و ،١۱قطعه را برای علاقمندان اجرا خواهد کرد.

سرپرست این گروه با بیان اینکه این کنسرت در دوبخش اجرا خواهد شد، گفت: گروه داتام در بخش اول به اجرای موسیقی اصیل ایرانی دردستگاه نوا و شور،تصنیف‌هایی چون شنیدارعشق، حال دل، آتش جاودان و عشق شیرین می‌پردازد.

زهرایی درادامه افزود:دربخش دوم این اجرا قطعات موسیقی نواحی کردستان و لرستان در دستگاه شور ،ماهور و سه گاه ،تصنیف‌هایی چون شو چرای ، سازسحری ،یاری نازنین و دسمه بئر،برای مخاطبان اجرا خواهد شد.

سرپرست گروه داتام با بیان اینکه دراین اجرا سعی شده با تنظیمات جدید کار متفاوتی ارائه شود گفت هدف گروه دراین اجرا نشان دادن موجی نو درموسیقی سنتی و تحولی درموسیقی نواحی لرستان و کردستان به بیننده است.

زهرایی که علاوه برآهنگسازی وتنظیم، بعضی از اشعار این اجرا را سروده است، اظهار داشت:در بخش موسیقی اصیل قطعاتی برای ساز سُرنا تنظیم شده است. از سازهای کوبه ای نیز دراین بخش استفاده شده که معمولاً “درموسیقی اصیل ایرانی کمتر حضوراین دو ساز را می‌بینیم.

وی درادامه افزود: گروه داتام به مدت دوسال است که تشکیل شده و اکثر اعضاءگروه از هنرمندان جوان کشور هستند.

گفتنی است دراین اجرانوازندگی سنتور را علیرضا بشردوست ،کمانچه مهرداد مسعودی ،قانون سحر میرهاشمی ،سُرنا وبالابان کیهان نژاد،قیچک آلتو مهناز کاشانی و عود تینا لاجوردیان به عهده دارند.

علاقمندان برای تهیه بلیط این کنسرت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کنسرت گروه موسیقی ˝داتام ˝در نیاوران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید