آخرین خبر

آهنگسازی استاد موسیقی جهان برای «کرونا»

لوریس چکناوریان آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت کشورمان در روزهای قرنطینه کرونایی و امید برای روزهای بهتر پیش روی مردم جهان قطعه ۱۲ دقیقه ای «کرونا» را در سه بخش منتشر کرد.

لوریس چکناوریان آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت کشورمان نیز که همواره فعالیت های زیادی را در عرصه تولید آثار موسیقایی در مناسبت ها و رویدادهای مختلف داشته در روزهای اخیر قطعه‌ ۱۲ دقیقه‌ای «کرونا» را در سه قسمتِ «یورش»،«مرگ» و «زندگی» را منتشر کرد.

به گفته این آهنگساز احسان بیرقدار این قطعه را به‌صورتِ سمپل صدای ارکستر با وسواس بسیار زیادی انجام داده است.

وی  درباره انگیزه های خود از ساخت این اثر توضیح داد: «فکر می‌کنم این ویروس تمامِ جهان را درگیر خود کرده است و بسیاری از هنرمندان نیز به شکل‌های گوناگون نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند، من نیز تلاش کردم با ساخت قطعه‌ای در سه موومان احساس خود را به این مساله مطرح کنم. اینکه با تمام هجومی که این ویروس به زندگی ما وارد کرده و بخش مهمی از زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار داده است، اما خواه‌ناخواه در نهایت این زندگی است که پیروز می‌شود.

من به توصیه‌ کادر درمانی و برای حفاظت از خودم و هم‌چنین دیگر هم‌وطنان‌م در خانه مانده‌ام و ارتباط چندانی با جهان بیرونی ندارم؛ اما سعی می‌کنم این اوقات را به بهترین شکل بگذرانم. بیش از گذشته کار می‌کنم و فیلم می‌بینم و موسیقی گوش می‌دهم و قطعه می‌نویسم، چون بر این گمان هستم که موسیقی همواره یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌تواند در بحران‌ها به مردم کمک کند و این مساله را در روزهای اخیر نیز مشاهده کرده‌ایم.

اولین گام در راهِ مبارزه با این ویروس این است که تمام مسایل بهداشتی را رعایت کنیم تا این مساله هر چه زودتر به اتمام برسد، اما تا زمانی که در این وضعیت هستیم نیز باید تلاش کنیم که هر آن کاری که از دست‌مان برمی‌آید را انجام دهیم. اگر هنرمندیم، بیش از هر زمانِ دیگری کار کنیم و اگر نیستیم، سعی کنیم اطلاعات‌مان را افزاش دهیم.»

علیرضا راد نت نویسی پارتیتور، احسان بیرقدار سمپل موسیقی، امید نیک بین میکس و مسترینگ، یارتا یاران عکس و ایمان نیک بین ویدئو گرافیست عوامل اجرایی این قطعه را تشکیل می دهند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آهنگسازی استاد موسیقی جهان برای «کرونا»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید