آخرین خبر

برداشتی آزاد از داستان خسروشیرین + تصاویر

آوای ایرانیان: کنسرت تار و پود” با آهنگسازی حمید متبسم و خوانندگی وحید تاج چهارشنبه شب در قالب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش آوای ایرانیان، این برنامه برداشتی آزاد از داستان “خسرو و شیرینِ” نظامی گنجوی، شاعر بزرگ قرن ششم هجری، بود که با گذر از ذهن حمید متبسم به شکل موسیقی و آواز تبلور یافته بود.

“خسرو و شیرین” شرح عشق و دلدادگی و ماجرای دو شاهزاده‌ی کهن مشرق‌زمین است که نخوت و غرور انسان‌ها وصلش را از دسترس دور می‌سازد، اما روایت حمید متبسم از این منظومه‌ی کهن، شرح وصلی است که به یُمن عشق عمیق و پاک دو عاشق میسر می‌شود.

نوازندگان این اجرا سمیرا گلباز (سه‌تار)، بهار مدیری (قیچک آلتو)، بهنام معصومی (سازهای کوبه‌ای) و ارسلان علیزاده (بربت) بودند که به همراه حمید متبسم (سه‌تار) و وحید تاج (آواز) به اجرای قطعات پرداختند. پیش از اجرای هر قطعه، حمید متبسم نام قطعه را برای حاضرین اعلام می‌کرد و اشعار بین قطعات و آخر هر قطعه را بهار مدیری و ارسلان علیزاده می‌خواندند.

قطعات این اجرا عبارت بودند از: مهرنامه، آغاز داستان، حکایت شیرین، به تصویرکشیدن خسرو (در سه پرده)، دیدار خسرو و شیرین در چشمه‌سار (در سه پرده)، و به‌هم‌رسیدن خسرو و شیرین.

جمعه ۲۹ دی ماه اجراهای سی و سومین جشنواره‌ی موسیقی فجر به پایان می‌رسد و مراسم اختتامیه روز شنبه ۳۰ دی در تالار وحدت برگزار می‌شود.

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برداشتی آزاد از داستان خسروشیرین + تصاویر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید