آخرین خبر

هنرنمایی نخستین زن رهبر اکستر بعد از انقلاب + تصاویر

آوای ایرانیان: دومین اجرای تالار وحدت در شب هفتم جشنواره به اجرا ارکستر نغمه باران به رهبری نزهت امیری اختصاص داشت. امیری از نخستین زنانی است که در ایران رهبری ارکستر را انجام می‌دهد و حالا پس از سال‌ها دوباره در یک اجرای بزرگ روی صحنه رفت. او که سال ۱۳۸۴ چهار کنسرت را در سالن‌های تالار وحدت و فرهنگسرای بهمن با همکاری ارکستر حسین دهلوی رهبری کرده بود، از مرداد ماه همکاری خود را با ارکستر نغمه باران آغاز کرده است.

رپرتوار اجرا ارکستر نغمه باران از اساتید مختلف انتخاب شده بود؛ ازساخته‌های استاد همایون خرم و بزرگ لشگری وهمچنین قطعه «خاک مهر آئین» ساخته علی اکبر قربانی نیز در این کنسرت اجرا شد. علاوه بر اینها سه قطعه غیر آوازی نیز برای این اجرا درنظر گرفته شده که دو قطعه «شوشتری» یا همان به زندان و «کنسرتینو برای سنتور و ارکستر» از استاد دهلوی و «ماهور برای ارکستر و ویلن» از مرتضی حنانه نیز اجرا شدند.

در ارکستر نغمع باران علاوه بر سازهایی که به عنوان سازهای ملی شناخته می‌شوند، سازهای زهی ارکستر مجلسی و چهار گروه دیگری سازی از جمله سازهای بادی چوبی مورد استفاده قرار گرفته بود. به طور کلی رویکرد ارکستر در طی این مدت اجرای آثار قدیمی و جدید آهنگسازان ایرانی با تنظیم ارکسترال بوده است؛ اجرای دیشب گروه نیز در راستای همین رویکرد برگزار شد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “هنرنمایی نخستین زن رهبر اکستر بعد از انقلاب + تصاویر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید