آخرین خبر

نمایش یک سه گانه درباره کرونا و عشق

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی رویداد، اکران خصوصی سه گانه فیلم صامت در سه سبک امپرسیون، اکسپرسیون و سوررئال روایی با نام های «دنیای زیبای من»، «رویای زیبای من»، «پارادوکس» با طراحی و کارگردانی الهام قره خانی و مهرتاش مهدوی با موضوع نبرد خیر و شر، عصر پنجشنبه ۱۱ آبان ماه سال جاری در پردیس سینمایی مگامال با حضور بازیگران و سفیر کشور هند برگزار شد.

عادل بزدوده، شهره سلطانی، مرجانه گلچین، مرتضی شایسته، حسین فرح بخش، سجاد بابایی، شایان احدی فر، بهرنگ دزفولی زاده از جمله مهمانان این مراسم بودند.

الهام قره خانی طراح و کارگردان این سه گانه در حاشیه این اکران خصوصی عنوان کرد: هر سه فیلم از نظر سبک شناسی بر اساس مدل باروک ساخته شده و زبان مشترک آنها موسیقی کلاسیک است.

وی اضافه کرد: مهمترین دغدغه فیلم دوم از این سه گانه عشق است؛ عشق به خدا، هم‌نوع، وطن و یکدیگر و اپیزود سوم به تجزیه و تحلیل پارادوکس سفیدی و سیاهی می‌پردازد.

قره خانی در پایان از دنیای تلخی که برای کودکان دنیا رقم خورده اظهار تاسف کرد و با آرزوی جهانی به دور از جنگ و خشونت و خونریزی اظهار امیدواری کرد که کودکان دنیا بتوانند در آغوش گرم پدر و مادرشان سهم یکسانی از آرامش و امنیت داشته باشند.

محسن سندانی مدیر عامل بنیاد خرد که یک NGO مردم نهاد در عرصه فرهنگی و اجتماعی است نیز در سخنانی گفت: هنر تصویر می‌تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی را مطرح کرده و مخاطب را به تفکر وادار کند.

رضا سیدان رئیس انجمن دوستی ایران و هند از دیگر سخنرانان این رویداد اظهار کرد: امید است در آینده فیلم های بیشتری با این سبک و سیاق داشته باشیم.

وی همچنین با مردم مظلوم غزه که زیر بمباران و ظلم و ستم هستند ابراز همدردی کرد.

رودرا گائوراو شرست سفیر جدید هند در کشورمان نیز در سخنانی عنوان کرد: این فیلم می‌تواند در سطح بین الملل موفق باشد، چرا که با بیان احساس که فهم آن برای مخاطب دشوار نیست، مفهوم خود را می‌رساند. این نوع سبک و کار در مدیوم سینما قابل استفاده است و اصولا اهالی سینمای هند به فیلم های ظریف و هنری ایرانی بسیار علاقه‌مند هستند. این سه فیلم بایستی در فستیوال هند اکران شود و به عنوان راه ارتباط قوی و موثری با نسل جدید به کار رود.

سفیر هند با اشاره به موضوع جهان شمول آثار که درباره کووید ۱۹ بود، عنوان کرد که تمایل دارد با همکاری انجمن دوستی ایران و هند در خصوص اعتلای فرهنگ و هنر مشترک ایران و هند همکاری متقابل داشته باشد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نمایش یک سه گانه درباره کرونا و عشق”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید