آخرین خبر

شبی برای شادی کودکان

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان شامگاه ۲۸ مردادماه با برپایی آیین افتتاحیه در باغ غدیر اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش آوای ایرانیان، درِ باغِ بزرگ اصفهان در شب شروع سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم و کودک و نوجوان به روی کودکان دیروز و امروز باز بود تا همه در شادی آغاز آن سهیم باشند.

بعد از اجرای برنامه‌ گروه آبنبات، پژمان بازغی، مجری محبوب “کودک شو” روی صحنه آمد و از حجت الاسلام انصاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان دعوت کرد تا متن پیامی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به این جشنواره ارسال کرده بود را قرائت کند:

“تحولات پرشتاب جهان امروز، زندگی انسان را در ابعاد گوناگون از جمله حوزه فرهنگ دستخوش تغییر کرده است. در این میان کودکان و نوجوانان، با بهره گیری از فناوری های نوین شکلگیری نسلی فهیم، پرسشگر و تحول خواه را نوید می دهند.

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با درک این واقعیت گریزناپذیر، گام هایی نو در این مسیر برداشته و با بهره گیری از نسیم تغییرات، هوایی تازه برای پروانه‌های جشنواره به ارمغان آورده است.

تحول در ساختار جشنواره، ایجاد بخش های روزآمد و تغییر نگاه به سینما از جزیرهای مستقل به بخشی از صنعت تصویر بیانگر بینش دقیق و تیزهوشی هنرمندانه سینماگران متعهد کشورمان است که بی تردید دستاوردهای ارزشمندی برای کودکان این مرزو بوم و پیام پرطنینی از جنس صلح و نوع دوستی و معنویت برای جهان خواهد داشت.

در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام و وحدت هستیم، اکران همزمان فیلم های جشنواره در سراسر کشور موجب خرسندی است و نمایش آثار راه یافته به جشنواره در مناطق سیل زده و کودکان آسیب دیده ناشی از این حادثه تلخ، با شعار شیرین «رویای کودکان سیل زده را بسازیم» جای تقدیر فراوان دارد.

تقارن آغاز این رویداد را با ایام عید غدیر خم، که دوستی با کودکان و حمایت و توجه به حقوق آنان در سیره امام علی(ع) موج می زند، به فال نیک گرفته و با قدردانی از دبیر سختکوش و دست اندرکاران پرتلاش این رویداد اثربخش و همچنین مسئولان و اهالی فرهنگ مدار و هنرپرور شهر اصفهان، امیدوارم شاهد برگزاری موفق جشنواره و توشه ای ارزشمند برای نسلهای آینده باشیم. از خداوند متعال نشاط و شادی روزافزون برای فرزندان سرزمینم و عزت و سربلندی ایران اسلامی را آرزومندم. سید عباس صالحی امیری”

علیرضا تابش، دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، به احترام کودکان بسیار حاضر در محل، طی سخنرانی‌ کوتاهی گفت: چه فرخنده است تلاقی عید سعید غدیر  و آیین افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان، به ویژه که میزبان شهر مهربان، ریشه دار و تکرار ناپذیر اصفهان و اهالی باصفایش باشیم که در تمام این روزها همپای ما بلکه بیش از ما تلاش کردند تا این جشنواره به صمیمانه ترین و آراسته ترین شکل ممکن برگزار شود.

وی ادامه داد: هر سخنی بیش از این نه مناسب چنین لحظاتی است و نه مطلوب مستمعان پر از لبخند و شیطنت و شادی کودکانه. پس با افتخار می‌گویم که مهمانان محترم داخلی و خارجی، کودکان عزیز و امیدوار سرزمین پهناورم، نوجوانان خلاق شرکت کننده در سومین المپیاد فیلمسازی، هنرمندان سرافراز آزاده و افتخارآفرین کودکان و نوجوانان، مسئولان اصفهان و متولیان فرهنگ و هنر کودکان و نوجوان ایران، عید غدیر مبارک و به سی و دومین جشنواره بین المللی خوش آمدید. امیدوارم روزهایی پر از رنگ و نشاط خوشی را در اصفهان زیبا با هم تجربه کنیم.

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان نیز با خوشامدگویی به همه شهروندان و مهمانان حاضر در جمع، اظهار کرد: امشب شبی است که فردای آن غدیر است و چه زیباست تلاقی افتتاح این جشنواره با غدیر که برکتی برای آن است. جشنواره‌ای که جای آینده سازان فردا است.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی جشنواره‌ها ایجاد شور و نشاط است و جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان نمونه‌ای منحصر به فرد در ایران و منطقه است، افزود: این جشنواره  می‌تواند نگاره‌های معصومانه کودکان را برای حل مشکلات جهان به کمک بطلبد. نگاره‌هایی که هر یک در قابی می توانند درخششی برای روشنی آینده باشند. نگاره هایی که هر یک در قابی می تواند آینده سازان را به عنوان پرچمداران امروز و سرمایه‌های فردا معرفی کند.

شهردار اصفهان گفت: خوشحالم که توانستیم سی و دومین دوره این جشنواره را با دائمی شدن آن در اصفهان برگزار کنیم و امیدوارم در این چند روز هنرمندان عزیز و همکاران سینما بتوانند با به نمایش گذاشتن هنرهای خود در راستای اصلاح امور و هدایت جوانان و بیداری کسانی که نیازمند دیدن فیلم‌های هشدار دهنده هستند از این فرصت استفاده کنند.

وی سینما را عصایی جادویی دانست که می‌تواند آرمان‌های یک ملت را به نمایش بگذارد و به وسعت افق دید مخاطب و قوه خلاقه سازندگان خویش، در جامعه اثر بگذارد.

شهردار اصفهان افزود: امشب، شب اشرف الاعیاد و شب افتتاح سی و دومین جشنواره‌ای است که می‌خواهیم با آن و با هنرنمایی هنرمندان ایران زمین به جوانان امید را تزریق و فضایی ایجاد کنیم که سازندگان آینده بتوانند با این هنرنمایی‌ها نقش اثر بخشی پیدا کنند.

وی ادامه داد: دلیل اهمیت جشنواره همین است و همه آمده اند و هر یک به نحوی تلاش کرده اند تا میدان را برای شور و نشاط که لازمه فوری امروز است در جامعه گسترش دهند.

نوروزی ابرازامیدواری کرد که هر شب جامعه ما اینگونه و ایران همیشه سرزنده باشد و به امید چنین روزهایی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را آغاز می کنیم.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شبی برای شادی کودکان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید