آخرین خبر

کدام خواننده از کدام خواننده تقلید می کند؟

شاید براتون جالب باشه تا بدانید کدام خواننده از کدام خواننده ی دیگر تقلید کرده است و هر کدامشان چگونه از این حربه استفاده کردند… پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها قرائت فرمائید.

ما در این مطلب، تنها مقلد هایی رو معرفی می کنیم که آوازه شان بیش از سایرین به گوش مردم رسیده باشد…

شادمهر عقیلی :

مطمئنا واژه ی شادمهریسم را بارها و بارها شنیده اید؛ دلیل آن هم روشن است؛ سبک کاری و صدای منحصر بفرد شادمهر عقیلی باعث شد تا خیلی از خوانندگان بنام حال حاضر موسیقی پاپ کشور، به تقلید از صدای او، راهشان را برای رسیدن به موفقیت، کوتاه تر و آسان تر کنند. اگر می خواستیم به تمامی خوانندگان ایرانی که مقلد صدای شادمهر عقیلی هستند اشاره کنیم، بی شک فهرست بلند بالایی رو باید تهیه می کردیم؛ اما ما در این مطلب، بنا به دلایلی که اشاره شد، تنها معروف ترین تقلیدکنندگان صدای شادمهر عقیلی رو بررسی خواهیم کرد.

بدون شک اولین تقلید کننده ی صدای شادمهر عقیلی، حمید عسکری هستش؛ یادمون نرفته که چند سال پیش، آلبوم کما ۱، با اسم شادمهر عقیلی در سراسر ایران پخش شد و بعد معلوم شد که حمید عسکری، خواننده ی اون آلبوم معروف بوده است. خلاصه از آن ماجرا یک سالی گذشت تا اینکه رامین بی باک، با انتشار تک آهنگهایش در اینترنت؛ همین روالی که برای حمید عسکری طی شده بود را گذراند. کم کم مردم عادت کرده بودند که فقط صداهای تقلیدی بشنوند؛ یادمه اون موقع ها، تقلید از صدای شادمهر، خیلی هم رو بورس افتاده بود… خلاصه مدتی گذشت تا اینکه خوانندگان دیگری مثل مازیار فلاحی، علیرضا فرد، محمدرضا شکری و… از توفیق شباهت صدایشان به صدای شادمهر عقیلی، توانستند آوازه ای برای خودشان دستوپا کنند.

کدام خواننده از کدام خواننده تقلید می کند؟ + تصاویر و توضیحات

محسن یگانه :

شاید خیلی ها موافق بودند تا نام محسن یگانه رو هم جزو تقلیدکنندگان صدای شادمهر عقیلی قرار دهیم، اما برای اینکه این مطلب، یکنواخت نباشه، لازم دونستیم تا خود محسن یگانه رو نیز به عنوان یک منبع و یک مرجع معرفی کنیم.

اولین صدایی که نزدیک به صدای محسن یگانه، حسابی سرو صدا به پا کرد، صدای مرتضی پاشایی بود؛ البته مرتضی پاشایی، پیش از اینکه با صدایش به این محبوبیت عجیب دست پیدا کند، با تنظیم هایی که برای خوانندگان مختلف انجام داده بود، شناخته شد… خلاصه اینکه بسیاری از خوانندگان معروف و غیرمعروف، با تقلید از صدای محسن یگانه، وارد دنیای موسیقی پاپ شدند. از جمله مهدی احمدوند، سامان جلیلی و…

کدام خواننده از کدام خواننده تقلید می کند؟ + تصاویر و توضیحات

محمد اصفهانی :

بی شک یکی از الگوهای خوانندگان ایرانی ، محمد اصفهانی بوده است؛ چرا که وی با در اختیار داشتن تمامی فاکتورهای یک انسان وارسته، در این عرصه حضور پیدا کرد؛ از تحصیلات در مدارج بالا گرفته تا بزرگ منشی اش در زندگی…

ماه رمضان سال ۱۳۸۴ بود که تیتراژ پایانی سریال برای آخرین بار، همه را غافلگیر کرد! ملودی فوق العاده به همراه ترانه ی عالی و همچنین صدایی دلنشین شبیه به صدای محمد اصفهانی… در حالیکه همه منتظر بودند تا نام محمد اصفهانی را به عنوان خواننده ی تیتراژ پایانی این سریال ببینند، ناگهان نام احسان خواجه امیری در قسمت خواننده ی تیتراژ، درج شد که همین جرقه کافی بود تا احسان خواجه امیری (پسر ایرج – خواننده ی قدیمی) ره چند ساله را یک شبه بپیماید و به محبوبیت خاصی دست پیدا کند. البته خود احسان خواجه امیری هم این موضوع را منکر نشده و محمد اصفهانی را الگوی هنری اش معرفی کرده است.

مقلد دوم محمد اصفهانی، کسی نیست جز ایمان خطیب؛ که البته ایمان خطیب بنا به دلایلی، بسیار کم کار می کند و کارهای معدودی از وی در اینترنت یافت می شود؛ اما به هر صورت، صدای ایمان خطیب نیز، چه از نظر شباهت و چه از نظر دلنشینی، بسیار به صدای محمد اصفهانی نزدیک است.

کدام خواننده از کدام خواننده تقلید می کند؟ + تصاویر و توضیحات

ابی :

قاسم افشار، تنها خواننده ای است که نه فقط با تقلید از صدای ابی، بلکه با تقلید از ظاهر و همچنین حرکات ابی، توانسته است خود را به عنوان بدل خواننده ی لوس آنجلسی در داخل کشور مطرح کند؛ حتی ابی در یکی از مصاحبه هایش به این موضوع نیز اشاره کرد و حسابی از خجالت قاسم افشار در اومد!

کدام خواننده از کدام خواننده تقلید می کند؟ + تصاویر و توضیحات

بنیامین بهادری :

از اون صداهای خاصی که در اواخر سال ۸۴، موسیقی پاپ ایران را تحت الشعاع قرار داد، میشه به صدای بنیامین بهادری اشاره کرد. بنیامین نیز از اون دست خواننده هایی است که ره چند ساله را یک شبه پیمود و با آهنگ دنیا دیگه مثه تو نداره معروف شد.

بنیامین تقریبا تا سال ۸۸ بی همتا بود تا اینکه به یکباره صدای محمد علیزاده و سعید آسایش به صورت همزمان، زنگ خطری را برای بنیامین به صدا درآورد؛ هر چند که بنیامین به این اتفاقات، روی خوش نشان داد و با جلوگیری از بوجود آمدن حاشیه، به کارش ادامه داد.

کدام خواننده از کدام خواننده تقلید می کند؟ + تصاویر و توضیحات

رضا صادقی :

بهنام صفوی از آن دسته از خوانندگانی است که با انتشار تک آهنگ در اینترنت معروف شد. صفوی پس از دریافت بازخوردهای مثبت از سوی اهالی موسیقی، وارد این وادی شد و البته شباهت صدایش به صدای رضا صادقی نیز، راه او را برای موفقیت در این عرصه، کوتاه کرد.

کدام خواننده از کدام خواننده تقلید می کند؟ + تصاویر و توضیحات

سیاوش قمیشی :

محسن چاوشی و حامد هاکان، اولین خوانندگانی بودند که موسیقی پاپی رو که امروز در داخل کشور به گوش ما میرسد را پایه گذاری کردند. همچنین این دو خواننده، اولین خوانندگانی بودند که نامشان را در شروع آهنگهایشان گنجاندند و این موضوع را به یک سنت در موسیقی پاپ تبدیل کردند.

سرعت معروف شدن محسن چاوشی، نسبت به حامد هاکان، کمی سریعتر بود؛ چرا که چاوشی به دلیل شباهت صدایی که به صدای سیاوش قمیشی داشت، خیل عظیمی از هواداران قمیشی را به سمت خود کشاند…

البته پیش از محسن چاوشی، مجتبی کبیری که او نیز همانند چاوشی، صدایی به شدت شبیه صدای قمیشی را داراست، فعالیتش را به صورت ممیزی (در بازار آشفته ی موسیقی پاپ در آن زمان) آغاز کرده بود.

کدام خواننده از کدام خواننده تقلید می کند؟ + تصاویر و توضیحات

داریوش :

خشایار اعتمادی از جمله اولین خوانندگانی بود که به دلیل شباهت صدایش به صدای خواننده ی لوس آنجلسی، معروف شد که البته چوب این شباهت صدایش را هم تا امروز خورده و میخورد…!

اما دومین خواننده ای که ممکنه کمتر نامش رو شنیده باشید، مهرزاد اصفهان پور هستش که وی نیز به دلیل شباهت ظاهری و شباهت صدایی اش به داریوش، فعالیت هایش را به صورت ممیزی پیگیری می کند. مهم ترین آهنگ مهرزاد اصفهان پور، اثر معروف دسته گلای بیزبون می باشد که با همراهی فریدون آسرایی منتشر شد.

کدام خواننده از کدام خواننده تقلید می کند؟ + تصاویر و توضیحات

فریدون فروغی :

سال ۱۳۸۰ بود که فریدون فروغی در اوج محبوبیت، دیده از جهان فرو بست و قدیمی هایی که با صدایش خاطره سازی کرده بودند را به اندوهی وصف ناشدنی فرو برد… چند سال پس از فوت وی، فرزاد فرزین با آهنگ معروف شراره، پا به دنیای موسیقی پاپ گذاشت و موزیک ویدئوهای رنگارنگش را هم از شبکه های مختلف ماهواره ای، مدام و بی وقفه پخش کرد و البته معروف هم شد! البته خیلی ها دلیل موفقیت فرزاد فرزین در موسیقی پاپ را، شباهت صدایی که بین صدای وی و فریدون فروغی وجود دارد میدانند، هر چند که خودش اینطور فکر نمیکند!

کدام خواننده از کدام خواننده تقلید می کند؟ + تصاویر و توضیحات

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

5 دیدگاه در “کدام خواننده از کدام خواننده تقلید می کند؟”

  1. احسان نوروزی گفت:

    حمید جنسش اصله شادمهر اما اصفهانی..

  2. گفت:

    چه جالب🤔

  3. ناشناس گفت:

    صدای خشایار اعتمادی اصلا شبیه داریوش اقبالی نیست.من صدای داریوش اقبالی را مثل کف دستم میشناسم. صدای داریوش اقبالی یک نوع صدای دیگری است

  4. ناشناس گفت:

    صدای خشایار اعتمادی اصلا شبیه داریوش اقبالی نیست.من صدای داریوش اقبالی را مثل کف دستم میشناسم.صدای داریوش اقبالی یک نوع صدای دیگری است

  5. فردین گفت:

    هیچ صدای خواننده شبیه داریوش نیست. صدای داریوش در گسترده بم قرار داره میتونن تقلید کنند ولی جنس صدای اصلی شأن در گسترده بم قرار ندارند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید