آخرین خبر

جدیدترین اثر روحانی

آوای ایرانیان: آلبوم «سه اثر برای پیانو» ساخته مهران روحانی با نوازندگی نیسان روحانی توسط نشر موسیقی هرمس منتشر و روانه بازار موسیقی شد.

به گزارش آوای ایرانیان،  «سه اثر برای پیانو» ساخته «مهران روحانی»، توسط «نیسان روحانی» اجرا شده است. این سه اثر «واریاسونی روی تم استاد صبا»، «سوئیت خانوادگی» و «آیینه ها» نام دارند. «سوئیت خانوادگی» و «آیینه ها» دارای سه موومان است و قطعه اول واریاسیونی بر روی تم آهنگ درقفس از ساخته‌های ابوالحسن صبا است.

«مهران روحانی» سال ۱۳۲۴ در تهران به دنیا آمد. او «سرناد جوانی» را در ۱۷ سالگی با الهام از «سرناتانوتورنا» اثر «موتسارت» اما در مایه شوشتری ایرانی تصنیف کرد. زیر نظر «هرمز فرهت»، «محمد تقی مسعودیه»، «علیرضا مشایخی»، «پری برکشلی» و پرفسور «توماس کریستیان داوید» به تحصیل در رشته آهنگسازی پرداخت. در سال ۱۳۵۱ پس از اخذ مدرک لیسانس از دانشکده «هنرهای زیبا» برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت. پس از بازگشت ارکستر بزرگی به وجود آورد و تهیه برنامه «موسیقی کلاسیک» رادیو را به عهده گرفت. او با ساخت چندین قطعه پیانویی همچون «سوئیت خانوادگی»، «مونولوگ»، «دیالوگ»، «سوئیت آینه ها»، واریاسیون روی تم صبا، مجموعه «استیل ها»، «انوانسیون های دوصدایی»، «شوپینیانا» و آثار مجلسی و ارکسترال از آهنگسازان نوگرا است.

«نیسان روحانی» نوازنده پیانو و فارغ التحصیل کالج ترینتی، در کنسرتها و تک نوازی‌های متعددی در اروپا و یالات متحده شرکت کرده است. او بعنوان تک نواز با ارکسترهای مختلفی از جمله ارکستر سمفونیک انجل، ارکستر مجلسی گراتس، ارکستر سمفونیک پازاردجیک و ارکستر فیلارمونیک روسه روی صحنه اجرا ظاهر شده است. نیسان روحانی در کنسرت های خود با پیانیست‌ها و موسیقیدانان برجسته ای مانند Elena Riu ، Roger Smalley، Douglas Finch و Rolf Hind به اجرا پرداخته است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جدیدترین اثر روحانی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید