آخرین خبر

محدودیتی برای حمایت از تئاتر نداریم/ آغاز ساخت حریم تئاتر شهر

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز یکشنبه ۱۱ تیر برای تماشای نمایش «میرزامحمد» از بوشهر نوشته عقیل جماعتی و کارگردانی قاسم تنگسیرنژاد که در قالب نمایش‌های بخش بزرگسال نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک در سالن سایه اجرا شد، به مجموعه تئاتر شهر آمد.

وی در پایان اجرای این اثر نمایشی از عوامل برگزاری جشنواره و هنرمندان تشکر کرد و گفت: حضور ما در نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران -مبارک برای گفتن خداقوت به برگزارکنندگان جشنواره و هنرمندان بود. نمایشی هم که به تماشای آن نشسته بودیم یکی از داستان‌های ممتاز تاریخی بود که روایتی از ایستادگی شیرزنان ایرانی برابر دشمنان بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: خدا را شکر امسال جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک با استقبال خوبی مواجه شده است و امیدواریم این رونق در حوزه تئاتر و بخش‌های هنری را بیشتر داشته باشیم.

اسماعیلی درباره کمبود بودجه تئاتر نیز بیان کرد: در اولین روزهای مسئولیت بنده در وزارت ارشاد به هنرمندان تئاتر قول دادیم تا مشکلات بودجه رفع شود. با این حال سال گذشته، تئاتر پررونق‌ترین دوران خودش را سپری کرد و در جشنواره تئاتر فجر ما این استقبال را دیدیم. برنامه اصلی ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که از تئاتر به صورت ویژه حمایت شود در این راستا نه‌تنها تهران بلکه همه شهرستان‌ها نیز مورد حمایت قرار گرفتند که نمونه بسیار خوب آن برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای بود.

وزیر ارشاد ادامه داد: به همکاران‌مان در معاونت امور هنری و اداره کل هنرهای نمایشی گفتم که هیچ محدودیتی در حمایت از برنامه‌های تئاتری نداریم تئاتر نشان‌دهنده عظمت تاریخی و فرهنگی این کشور است.

اسماعیلی درباره صحبت‌های دبیر جشنواره عروسکی تهران – مبارک که به تحقق بودجه جشنواره اشاره کرده بود، واکنش نشان داد و گفت: هادی حجازی‌فر از هنرمندان خوب تئاتر و سینما و تلویزیون ایران است. ما تلاش‌مان را کردیم که به وظیفه‌مان عمل کنیم و امیدواریم همیشه به وعده‌های‌مان عمل کنیم و در کنار هنرمندان باشیم.

به‌زودی مراحل ساخت حریم مجموعه تئاتر شهر اتفاق خواهد افتاد

اسماعیلی همچنین درباره وضعیت حریم مجموعه تئاتر شهر که مدت‌هاست بحث آن مطرح است و به دغدغه فعالان و هنرمندان عرصه تئاتر کشور تبدیل شده، گفت: الحمدالله بودجه لازم فراهم شده است و اولین اقدامی هم که صورت گرفته است، ساماندهی اطراف مجموعه تئاتر شهر بود که توسط شهرداری در حال انجام است. همچنین در ارتباط با این موضوع با وزارت میراث فرهنگی توافقاتی انجام شده است. به‌واسطه تاریخی بودن این مجموعه تمهیدات لازمه از محل اعتبارات وزارتخانه صورت گرفت و مراحل قانونی آن را پشت سر گذاشتیم و به‌زودی مراحل ساخت حریم مجموعه تئاتر شهر اتفاق خواهد افتاد.

اسماعیلی درباره هجمه‌هایی که در این مدت به وزارت ارشاد وارد شده و در پاسخ به این پرسش که این هجمه‌ها از سوی چه کسانی و با چه اهدافی انجام می‌شود، عنوان کرد: من نیت‌خوانی نمی‌کنم ولی به هر حال ما تلاش می‌کنیم که فضای فرهنگی و هنری کشور به حالت عادی برگردد و فعالیت‌ها در شرایطی دور از تنش و در حالت عادی انجام شود. پررونق‌ترین بهار سال‌های اخیر در حوزه فرهنگ و هنر رقم خورده و حالا ممکن است از سوی عده‌ای اشکالاتی مطرح شده باشد؛ ما گوش شنوا برای شنیدن انتقادها داریم.

در این بازدید، محمود سالاری معاون امور هنری، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، هادی حجازی‌فر دبیر جشنواره عروسکی و سیدمحمدجواد طاهری مدیر مجموعه تئاتر شهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی می‌کردند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “محدودیتی برای حمایت از تئاتر نداریم/ آغاز ساخت حریم تئاتر شهر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید