آخرین خبر

آلبوم «هَزاران» رونمایی شد

آیین رونمایی اپروژه «هَزاران» از تولیدات ویژه انجمن موسیقی با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان، امروز اول تیرماه ۱۴۰۰ در تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش آوای ایرانیان، امروز سه‌شنبه اول تیرماه ۱۴۰۰ آیین رونمایی از  آلبوم «هزاران» از تولیدات ویژه بنیاد فرهنگی رودکی در  با حضور خوانندگان، نوازندگان و آهنگسازان این پروژه در تالار رودکی برگزار شد.

در این مراسم «حمیدرضا نوربخش» مدیرعامل خانه موسیقی، «علی نیکنام» مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، «محمد الله یاری» مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، «احمد صدری» مشاور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

در این برنامه، علی نیکنام مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با اینکه رونمایی از آلبوم هزاران باعث افتخار است، گفت: تولید این آلبوم سال گذشته در هیئت مدیره انجمن موسیقی مورد بررسی قرار گرفت و پس از تأیید، آقای حسین علیشاپور مسئولیت فنی آن را به عهده گرفت و کار را آغاز کردند. می‌توانیم این از پروژه‌ها را یکی از فعالیت‌های مهم انجمن موسیقی نام ببریم که در آینده نیز ادامه‌دار خواهد شد.

نیکنام برگزاری کنسرت آنلاین، جشنواره موسیقی جوان و جشنواره موسیقی نواحی ایران را از دیگر اقدامات مؤثر این انجمن دانست و گفت: فعالیت‌هایی را پیش‌بینی کرده‌ایم که جزئیات آن در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود.

   همچنین در ادامه این مراسم «مظفر شفیعی» از خوانندگان پیشکسوت موسیقی ایران  به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خوشحالم که آلبوم هزاران توسط انجمن موسیقی ایران منتشر شده است در این روزگار احوال موسیقی چندان خوب نیست و  امیدوارم این اوضاع بد بر افکار هنرمندان و فعالیت آنها تأثیر نگذارد و در این هنگام انجام چنین کارهایی بسیار ارزش دارد.

در ادامه نیز «حمیدرضا نوربخش» مدیرعامل خانه موسیقی گفت: معتقدم باید نسبت به این دسته از پروژه‌ها توجه بیشتری کرد، امیدوارم حضور آقای نیکنام در انجمن موسیقی و انتشار این آلبوم برای حمایت جدی‌تر از آثار ارزشمند موسیقیایی باشد.

 وی ادامه داد: برخی از آثار موسیقی نیازمند حمایت نیستند اما این نباید به قیمت فراموش شدن هویت ملی خودمان باشد. این موضوع به شدت در حال تهدید است. اگر رسانه‌ای داشتیم که به وظیفه خود عمل می‌کرد قطعاً کسی مدعی نمی‌شد و همه سر جای خود به فعالیت‌های موسیقایی یا مورد علاقه‌شان می‌پرداختند اما این موضوعات فراموش شده و باعث به خطر افتادن هویت ما می‌شود.

نوربخش  با بیان اینکه ذائقه شنیداری مخاطب بر اساس عادت شنیدن صورت می‌گیرد، گفت: وقتی این عادت شنیداری به آواز وجود نداشته باشد، خوراک فرهنگی در این زمینه به گوش مخاطب تزریق نمی‌شود و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم جوان امروزی شنونده این آثار باشد که خوراکی برای تأمین و تزریق آن نیست.

‏مدیرعامل خانه موسیقی  خوانندگی در موسیقی ایران را بسیار ارزشمند دانست و گفت : البته کار هر کسی نمی‌تواند باشد. فعالیت‌های همچون آلبوم هزاران دارای ارزش‌اند چون هنرمندان آن سال‌ها مرارت کشیده‌، آثار ارزشمندی را خلق کرده‌اند.

همچنین «محمد الله یاری» مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز در این نشست سخنرانی و به اهمیت احیای فرهنگ در جامعه به عنوان زیربنای اقتصادی اشاره کرد و گفت: مطمئنم تیم مدیریت فرهنگی در دولت آینده برای حوزه فرهنگ و هنر برنامه‌های خوبی خواهند داشت.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا اجراهای آنلاین را  آغاز کردیم و به تدریج دنبال  ارتقای کیفیت آن بودیم تا مخاطبان زیادی جذب کنیم.

الله یاری از حمایت انجمن موسیقی از تولیدکنندگان آلبوم‌ها خبر داد اما اعلام جزئیات آن را موکول به آینده کرد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آلبوم «هَزاران» رونمایی شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید