آخرین خبر

آموزش بازیگری به کودکان و بزرگسالان در پردیس تئاتر تهران

به گزارش آوای ایرانیان رشته بازیگری یکی از پرطرفدارترین رشته‌های هنری به شمار می‌رود، با این وجود حضور در این رشته پرطرفدار با چالش‌هایی جدی روبرو است، اینکه آیا حضور در کلاس‌های بازیگری اعم از بازیگری کودک و نوجوان یا بزرگسال صرفا به منظور هنرمندپروری است؟ کلاس‌های بازیگری چه فوایدی را برای هنرجویان فراهم می‌کند؟ آیا این رشته هنری به معروفیت و محبوبیت افراد کمک می‌کند؟ دریافت پاسخ مثبت به این دسته از پرسش‌ها به واقع انگیزه‌ای برای ثبت‌نام در دروه‌های آموزشی است.

امین اشرفی رئیس پردیس تئاتر تهران و مدیر هنرهای نمایشی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری، در پاسخ به این پرسش‌ها گفت: مهم‌ترین دغدغه‌ هنرجویان یا خانواده‌های آن‌ها در تصمیم‌گیری برای ثبت‌نام در کلاس‌های «آموزش بازیگری» فارغ از رسیدن یا نرسیدن به پاسخ‌های مثبت به پرسش‌های مطرح شده، باید حول محور «اهمیت یادگیری» باشد؛ اهمیت یادگیری در ارتقای عملکرد انسان نهفته است. یادگیری، آموزشی است که منجر به تغییر رفتار می‌شود. بنابراین آموزش، ابزاری برای رسیدن به هدف یادگیری است.

وی تصریح کرد: پردیس تئاتر تهران با همین رویکرد کلاس‌های متفاوتی را در طول سال برگزار می‌کند. فصل جدید ثبت‌نام دوره‌های آموزشی در پردیس تئاتر تهران با شروع فصل پاییز در رشته‌های «بازیگری»، «نمایش خلاق» و «کارگاهای مادر کودک و عروسک» و … آغاز شده است.

حضور چهره‌های بازیگر-کارگردان نظیر محسن قصابیان، مریم کاظمی، فرهاد بشارتی، تینو صالحی، آرزو افشار و … به عنوان مدرس در برگزاری کلاس‌های آموزشی برگرفته از همین رویکرد مورد اشاره است.

وی افزود: استقبال هنرجویان از کلاس‌های قصابیان و همچنین مریم کاظمی که با تمرکز بر تئاتر کودک آثار متعددی را در این زمینه تولید و اجرا کرده است خود مصداقی بر اولویت یادگیری به جای هنرمندپروری است. آغاز کلاس‌های بازیگری کودک و نوجوان یا حتی بزرگسال فقط هنرمندپروری نیست، بلکه یکی از اهداف بسیار مهم، آموزش بازیگری به کودکان و نوجوانان در راستای سلامت روانی کودکان و نوجوانان و افزایش قدرت ارتباط موثر در کودکان و پرورش اعتماد به نفس است.

معرفی کلاس بازیگری کودک و نوجوان با حضور مریم کاظمی

فصل جدید آموزش بازیگری کودک و نوجوان با هدف کشف و تقویت استعدادهای کودک و نوجوان در زمینه هنر بازیگری، با حضور مریم کاظمی بازیگر و کارگردان تئاتر از ۱۹ مهر در پردیس تئاتر تهران برگزار می شود.

این دوره آموزشی جدید روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار خواهد شد.

در این دوره کودکان می‌آموزند که چگونه از راه کلام، حالات صورت و بازی، عمیق‌ترین احساسات خود را بروز دهند و ناب‌ترین مفاهیم را منتقل سازند. پس شرکت در کلاس‌های بازیگر کودک فقط یک تفریح و سرگرمی نیست و به شدت در سلامت روانی کودک شما تاثیر دارد؛ همچنین مواردی چون: رفع خجالت، افزایش اعتماد به نفس، رفع لکنت زبان، ورود به اجتماع و جمع، نحوه صحیح و درست صحبت کردن در جمع، افزایش احساسات و هوش.

معرفی کلاس‌های بازیگری بزرگسال

همچنین در ادامه برگزاری کلاس‌های آموزشی بازیگری در فصل تابستان برای فصل جدید نیز در این دوره مدرسانی، همچون فرهاد بشارتی و آرزو افشار تاکنون حضور خود را در پردیس تئاتر تهران برای آموزش بازیگری قطعی کرده‌اند. این کلاس‌ها از نیمه دوم مهر آغاز می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آموزش بازیگری به کودکان و بزرگسالان در پردیس تئاتر تهران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید