آخرین خبر

عکس/ حضور دو هنرمند زن بین‌المللی در ایران

دو هنرمند بین المللی با حضور در فرهنگسرای ارسباران تهران و تالار حافظ شیراز تازه ترین کنسرت پژوهشی خود را در قالب دوئت ویولن و پیانو برگزار می کنند.

به گزارش آوای ایرانیان، «لیزلوت سلس (Liselotte Sels)» نوازنده پیانو و «آن وانکوالی (Ann Vancoillie)» نوازنده ویولن دو هنرمند بین المللی هستند که روز ۲۴ تیر ماه با حضور در فرهنگسرای ارسباران تهران تازه ترین کنسرت پژوهشی خود را در قالب دوئت ویولن و پیانو برگزار می کنند. آنها همچنین در روز ۲۸ تیرماه در تالار حافظ شیراز از طریق موسسه فرهنگی و هنری آبنوس همین کنسرت را اجرا خواهند کرد.

لیزلوت سلس پیانیست و رهبر کُر از جمله هنرمندانی است که بعد از دریافت مدرک فوق لیسانس از کنسرواتوار گنت بلژیک از سال ۲۰۰۶ به مدت دو سال در دانشگاه «آرت ولده» به تدریس پیانو مشغول شد. او در سال ۲۰۱۴ موفق به دریافت مدرک دکترا از دانشگاه گنت شد و در سال ۲۰۱۵ یک دوره فوق دکترا در دانشگاه کالیفرنیا شهر سانتا باربارا گذارند. این هنرمند به جهت علاقه به موسیقی خاورمیانه، پایان نامه دکترای خود را در مورد موسیقی فولکلور ترکیه نوشت و در دوره فوق دکترا در زمینه موسیقی سنتی ایران تحقیق کرد. او در کنار نوازندگی پیانو به نواختن ساز کلاویکورد و موسیقی قدیم اروپا نیز می پردازد.

لیزلوت سلس در اوقات فراغت خود آهنگسازی می کند. دو قطعه ” آب خرابات ” و ” می ناب ” از کارهایی هستند که برای کر روی اشعار حافظ شیرازی نوشته است. همچنین دو اثر کوتاه از این هنرمند به نامهای جنگل و درخشش به وسیله رادیو کلاسیک ضبط شده که ۱۱ جولای به مناسبت روز ملی فلاندرز پخش میشود. سلس هم اکنون در کنار نوازندگی در کنسرواتوار شهر آنتورپ مشغول تحقیق روی موسیقی کلاسیک است که آهنگسازان قرن ۱۹ در فلاندرز (شمال بلژیک) برای پیانو نوشته اند.

آن وانکوالی(سولیست و ویولنیست اول اپرای فلاندرز) هم از جمله هنرمندانی است که تاکنون زیر نظر اساتیدی چون کتی سباستین، آندره گرتلر، هنری رودالس، ساندر وگ، نیکلاس هارنونکرت و هاگن کوارتت در کنسرواتوار های گنت، بروکسل و سالزبورگ تحصیل کرده است.

آن وانکوالی در کنار نوازندگی به عنوان ویولنیست اول اپرا به خاطر عشق به موسیقی و مهارت و تجربه در سبک های مختلف از باروک و کلاسیک گرفته تا جاز و موسیقی ملل و بداهه نوازی با گروهای مختلفی از بلژیک و کشورهای دیگر همکاری می کند.

سونات ویولن KV ۳۰۴ موتزارت یکی از قطعاتی است که در این کنسرت اجرا می شود، این قطعه تنها سونات ویولن موتزارت در «مینور» است که وی در سال ۱۷۷۸ زمانی که مادرش که در تور کنسرت همراه او بود و در پاریس درگذشت نوشت. در این اثر اندوه او برای مادر قابل لمس است. سونات ویولن شماره ۵ بتهوون در فا ماژور نیز از دیگر قطعات این کنسرت است که در سال ۱۸۰۱ نوشته شده است. این سونات ۴ قسمت دارد و پر از خوشبینی و امید است که به آن سونات بهار نیز گفته می شود.

سونات ویولن سزار فرانک در لا ماژور، «دایره ها» اثر فردریک آهنگساز بلژیکی، «لالایی» اثر ویلفرد وسترلینک نیز از دیگر قطعاتی است که در این کنسرت برای علاقه مندان موسیقی کلاسیک اجرا می شود.

لازم به ذکر است این دو هنرمند در روز ۲۵ تیرماه در تهران فرهنگسرای ارسباران و روز ۲۹ تیرماه در شیراز در موسسه فرهنگی و هنری آبنوس (به عنوان بیست و پنجمین کارگاه بین المللی و هزار و ششصد و شصتمین برنامه ی اجرایی این موسسه) مستر کلاسهایی را برای علاقه مندان برگزار خواهند کرد.

علاقه مندان می توانند برای شرکت در مستر کلاسهای تهران با شماره تلفن ۰۲۱-۲۲۸۷۲۸۱۸ الی ۲۰ فرهنگسرای ارسباران برای ثبت نام کلاسها اقدام نمایند. همچنین برای تهیه ی بلیط کنسرت شیراز می توانند از طریق سایت www.irantic.com و برای حضور در مستر کلاسها در شیراز و همچنین به عنوان دفتر مرکزی فروش بلیط در این شهر نیز با شماره تلفن ۰۷۱-۳۲۲۷۲۳۴۵ الی ۴۷ (داخلی شماره ۹ ) موسسه فرهنگی و هنری آبنوس تماس حاصل نمایند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “عکس/ حضور دو هنرمند زن بین‌المللی در ایران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید