آخرین خبر

طرح تسهیم از مبداء به صورت پایلوت در برخی سینماها آغاز می‌شود

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، جلسه شورای راهبردی اکران که با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت، منوچهر شاهسواری تهیه‌کننده سینما، غلامرضا موسوی رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمایی، سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده سینما، مرتضی شایسته رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران، سیدضیا هاشمی تهیه‌کننده سینما، جمال ساداتیان تهیه‌کننده سینما، منوچهر محمدی تهیه‌کننده سینما، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر، روح‌الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر نمایش فیلم و محسن امیر یوسفی رئیس کانون کارگردانان به منظور بررسی و تحلیل فضای حاکم بر اقتصاد سینما و شرایط اکران در خصوص آخرین به‌روز رسانی‌ و تدوین برنامه مربوط به تسهیم پول فروش بلیت از مبداء، روز گذشته (دوشنبه ۲۳ مرداد) در سالن شهید آوینی سازمان سینمایی تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی ضمن قدردانی از تلاش سینماگران بالاخص اعضای شورای راهبردی اکران درجهت کمک به رونق اقتصاد سینما و همراهی با سازمان سینمایی، ماه‌های پیش رو را مقطعی مهم و حیاتی برای حفظ آرامش حاکم بر فضای سینمای ایران برشمرد و گفت: با توجه به استقبال چشمگیر و دلگرم‌کننده مخاطبان از آثار سینمای ایران، انتظار می‌رود بزرگان سینما تمام تلاش خود را برای پایداری آرامش و امنیت حاکم بر فضای سینما و اقتصاد آن بکار گیرند و اجازه ندهند عده‌ای انگشت شمار که به نوعی تحت تاثیر القائات معاندین و بدخواهان خواسته یا ناخواسته در جهت اهداف دشمنان قدم برمی‌دارند، آسیبی به اعتبار و شأن سینما و سینماگران زنند.

وی با اشاره به برخی اتفاقات سال گذشته که موجب شد سازمان سینمایی بیش از آنکه به فکر حل و فصل مشکلات و موانع ریشه‌ای، معیشتی و اساسی سینما و سینماگران باشد، انرژی خود را صرف حل و فصل مسائل حقوقی، قضایی و امنیتی برخی سینماگران کرده است، افزود: عزم مدیران سازمان سینمایی به منظور رونق اقتصاد سینما و هنر سینمای کشور بیش از گذشته جزم شده است و از اعضای شورای راهبردی اکران، صنوف و همه سینماگران صاحب نظر درخواست می‌کنم سازمان سینمایی را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه در دوره جدید فعالیت سازمان سینمایی ۱۰ طرح بنیادی در حوزه زیرساخت و توسعه پایدار سینما طراحی شده که برخی از آنها تا پایان سالجاری به بهره‌برداری خواهید رسید که بسیاری از مشکلات اساسی ۳۰_ ۴۰ ساله سینما به واسطه این طرح‌ها حل خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز سینمای ایران برای دستیابی به اقتصاد بهتر و فروش مطلوب‌تر ، به آرامش نیاز دارد و در این فضا است که امکان بهبود اقتصادی، رونق معیشت، توسعه اشتغال و تولید بیشتر فراهم می‌شود. فضای آرامش در سینما منجر به جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اعتماد این بخش می‌شود .چراغ سینما در پرتو آرامش و پرهیز از حواشی به طور مستمر روشن می‌ماند تا بتواند معیشت خانواده سینما را در که سال‌های شیوع ویروس کرونا و مشکلات دیگر، آسیب دیده است را ترمیم کند.

در ادامه جلسه هاشم میرزا خانی مدیر عامل موسسه سینما شهر با اشاره به نحوه اجرای برنامه و بررسی جزئیات مختلف و نقاط مثبت و منفی طرح، از راه‌انداری طرح تسهیم از مبداء به صورت پایلوت در برخی سینماها خبر داد و افزود: این طرح به منظور تامین منافع همزمان سینمادار، پخش کننده و تهیه کننده در حوزه اکران طراحی شده است و بزودی به صورت آزمایشی در تعدادی از سینماها اجرایی خواهد شد.

همچنین اعضای شورای راهبردی اکران از اقدام موسسه سینما شهر در تدوین این برنامه و هدف‌گذاری برای راه‌اندازی این طرح قدردانی کردند و این برنامه را یکی از ضروری‌ترین و ماندگارترین اقدامات سازمان سینمایی در این دوره برشمردند.

از دیگر محورهای مطرح شده در این جلسه تصمیم به برگزاری جلسه مشترک تهیه‌کنندگان با سینماداران جهت حل و فصل موانع اجرای طرح تسهیم از مبداء، آماده سازی تفاهم نامه همکاری بین پخش‌کنندگان و سینماداران، پیگیری اجرایی شدن طرح سینما کارت توسط موسسه سینماشهر با هدف کمک به رونق سینما، تنظیم ساز و کار مناسب برای بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی و ایجاد تعامل و همکاری بین سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش به منظور تنظیم آیین نامه متناسب با برنامه تسهیم از مبداء بوده است که به تصویب اعضای شورای راهبردی اکران رسید.

در این جلسه مرضیه برومند مدیر عامل خانه سینما ضمن استقبال از طرح تسهیم از مبداءو شفاف‌سازی اقتصاد سینما از تلاش‌های صورت گرفته برای این برنامه قدردانی کرد.

 همچنین محسن امیر یوسفی رئیس کانون کارگردانان نیز با قدردانی از سازمان سینمایی در خصوص اجرای برنامه تسهیم از مبداء از زحمات صورت گرفته تشکر و قدردانی کرد.

اعضای شورای راهبردی با آغاز اجرای طرح تسهیم از مبدا به صورت آزمایشی به اتفاق آرا موافقت کردند و آن طرح به زودی توسط موسسه سینما شهر به اجرا در می‌آید.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “طرح تسهیم از مبداء به صورت پایلوت در برخی سینماها آغاز می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید