آخرین خبر

رکورد گران‌ترین کنسرت ایران زده شد + عکس

آوای ایرانیان: کنسرت کیتارو با فروش بلیت‌های ۴۰۰ هزار تومانی رکورد قیمت بلیت‌ اجراهای زنده موسیقی در ایران را شکسته است.

به گزارش آوای ایرانیان، کیتارو موسیقیدان مطرح ژاپنی برای دومین بار در ایران حضور پیدا کرده و قرار است طی سه شب در تالار بزرگ کشور روی صحنه برود؛ اما اتفاق جالب توجه این اجرا قیمت‌های عجیب و گزاف آن است.

بلیت‌های این کنسرت از کف ۱۵۰ هزار تومان تا سقف ۴۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. در کنسرت قبلی این هنرمند که در مهرماه سال ۹۳ طی چهار شب برگزار شده بود بلیت‌ها از ۸۰ تا ۱۹۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بودند.

پیش از این رضا یزدانی با کنسرت آنپلاگ که سقف رقم‌های بلیتش به ۳۵۰ هزار تومان رسید، رکورد دار گران‌ترین اجرای موسیقی در ایران به جساب می‌آمد. طی مدت اخیر نیز برخی اجراهای خارجی از جمله کنسرت‌های شیلر و لودویکیو ایونادی تا سقف ۳۰۰ هزار تومان هم قیمت گذاری شده بود.

قیمت‌گذاری بلیت‌های کنسرت در ایران از ضابطه خاصی تبعیت نمی‌کند و تهیه کنندگان کنسرت‌ها، به تشخیص خودشان و بدون هیچ ضابطه قانونی،‌ قیمت بلیت کنسرت‌ها را بالا و پایین می‌کنند.

از همین رو به دلیل اتخاذ برخی سیاست‌های اشتباه، موسیقی رفته رفته به سمت مجلل شدن نیل پیدا کرده و جمعی از علاقه مندان به موسیقی که درآمد بالایی ندارند، عملا از حضور در کنسرت‌ها محروم هستند و متاسفانه صندلی‌های سالن اجرای موسیقی کم کم دارد تنها مخاطبانی خاص با استطاعت مالی بالا پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش، قیمت‌گذاری بلیت کنسرت باید یکی از وظایف تشکل صنفی خانه موسیقی باشد که با توجه به شرایط روز این مهم را انجام دهند و یک ضابطه قانونی مشخص و چارچوبی خاص برای انجام این کار، تعریف کنند اما طی سالیان گذشته به دلیل انفعال ساختاری این نهاد، تهیه کنندگان کنسرت‌ها، به تشخیص خودشان و بدون هیچ ضابطه قانونی،‌ قیمت بلیت کنسرت‌ها را بالا می‌برند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رکورد گران‌ترین کنسرت ایران زده شد + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید