آخرین خبر

ارکستر ملی در هفته فرهنگی ایران در روسیه نواخت

به گزارش آوای ایرانیان اجرای ارکستر ملی ایران در روسیه که در مرکز شهر مسکو برگزار شد با تشویق پیاپی دوستداران فرهنگ و هنر روسیه همراه بود.

این برنامه با همکاری مشترک ارکستر ملی ایران و ارکستر ملی روسیه اجرا شد.

در این کنسرت، ۱۹ نوازنده ایرانی و ۱۶ نوازنده روس، قطعات موسیقی اصیل ایرانی را در ارکستر تلفیقی با سازهای ایرانی چون قانون، تار، نی و تنبک اجرا کردند.

آرش امینی رهبر این ارکستر بود و طی آن ارکستر ملی ایران قطعات هشت بهشت اثر جواد معروفی و مدیتیشن با سولیست روسی اثر پیترایلیچ چایکوفسکی با تکنوازی گراف موژرا را اجرا کرد.

خاک مهرآئین اثر علی اکبر قربانی، خوش آمدی اثر رضا نارون، ای ایران اثر روح الله خالقی با آواز امیرحسین سمیعی و اسمر اثر کاظم داودیان از دیگر بخش های دیگر این اجرا بود.

تک‌نوازان این اجرا گاییک کازازیان (تکنواز ویلن از روسیه و برنده مدال طلای چند آزمون بین المللی)، پوریا شیوافرد (تکنواز نی) و  مژگان محمد حسینی (تکنواز قانون) بودند.

این کنسرت، همچنین  پنجشنبه شب در سالن کاپلا سن پترزبورگ نیز اجرا می شود.

این آیین با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اولگا لیوبیموا وزیر فرهنگ روسیه، مهدی سالم مدیرعامل بنیاد رودکی، جمعی از مدیران فرهنگی کشورمان و هنرمندان و هنردوستان روسی برگزار شد.

ارکستر ملی ایران در هفته فرهنگ ایران در روسیه به رهبری آرش امینی به روی صحنه رفت و مورد استقبال کم سابقه مخاطبان روسی قرار گرفت.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ارکستر ملی در هفته فرهنگی ایران در روسیه نواخت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید