آخرین خبر

جاده ابریشم از تهران میگذرد!

آوای ایرانیان: پروژه موسیقایی «جاده ابریشم» به سرپرستی نوین افروز نوازنده و آهنگساز پیشکسوت کشورمان از پانزدهم اردیبهشت ماه در تهران آغاز می شود.

مرتضی دلیری تهیه کننده این کنسرت در تشریح جزییات این پروژه بیان کرد: کنسرت کلاسیک «جاده ابریشم» با شعار «هنر برای صلح» از روز شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه ابتدا در تالار وحدت تهران و پس از آن روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه در تالار کنسرت هال مجموعه «سیتی سنتر» شهر اصفهان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این کنسرت که با حال و هوای متفاوتی برگزار می شود خانم نوین افروز از نوازندگان و آهنگساز پیشکسوت موسیقی کشورمان به عنوان سرپرست گروه و نوازنده پیانو، رومانو پوچی نوازنده اول فلوت ارکستر اپرای اسکالای شهر میلان ایتالیا، سحر ابراهیم نوازنده قانون، کاوه مهدویان نوازنده کمانچه، هومن مهدویان نوازنده تار و یک نوازنده شناخته شده سازهای کوبه ای که هم اکنون در کنسرواتور موسیقی لوزان سوییس فعالیت می کند، به عنوان گروه اجرایی حضور دارند.

دلیری درمعرفی قطعات در نظرگرفته این اجرای زنده نیز توضیح داد: «کورال شماره ۱۴۷» از باخ، «جیپسی روندو» از هایدن، «مهتاب» از جوزپه وردی، «رقص مجار» از برامس، «رزهای اصفهان» از گابریل فوره به همراه قطعاتی از نوین افروز آثاری هستند که در این کنسرت برای مخاطبان اجرا می شود.

در توضیح فعالیت های نوین افروز آمده است:
« نوین اسماعیلى افروز پیانیست، مدرس، شاعر و نقاش متولد ١٣٢٠ تهران است. وى با پدر و مادر و برادرش در سنین کودکى به شهر میلان ایتالیا مهاجرت کرد. او تحصیلات ابتدایى خود را در مدرسه فرانسوى هاى میلان گذراند و در کنسرتوار جوزف بورلى میلان دیپلم موسیقى گرفت. او در کلاس هاى مایکل آنجلى بزرگترین پیانیست آن دوران شرکت کرد و سپس به کنسرتوار ژنو براى درس هاى تکمیلى رفت.

این هنرمند که طی سال های گذشته کنسرت هاى مختلفى در دور دنیا برگزار کرده ، چند سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران بازگشت و اولین برگزارکننده کنسرت پیانو در تالار وحدت بود. نوین افروز تاکنون شاگردان زیادى را نیز در عرصه موسیقى آموزش داده است . وی شاعر و نقاش توانایى است که اکثر نقاشى هاى خود را با رنگ هاى طبیعى مانند زعفران، اسفناج،لبو و مواردی از این دست رنگ آمیزى می کند.

عضویت دائمى درفستیوال لوگاندى سوئیس، عضو هیات داوران مسابقه هاى جهانى برترین پیانیست ها، برنده جایزه صلح آلبرت اینشتن، دریافت نشان افتخار بین الملى رم ، دریافت جایزه سنت ولنتین طلایى جایزه برترین فعالیت هاى فرهنگى زنان سازمان ملل متحد از جمله افتخارات این هنرمند در عرصه های بین المللی است.

ساخت قطعات بسیار براى پیانو و کوئیست، دوئت- پیانو و ارکستر و گروه کر و سازهاى ایرانى، اجراى قطعات کلاسیک از بتهون و چایکوفسکى و شوپن، انتشار کتاب هاى شعر امید صلح، انعکاس،شبنم، نمایی از ایتالیا از جمله آثاری هستند که از این هنرمند منتشر شده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جاده ابریشم از تهران میگذرد!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید