آخرین خبر

دبیر جشنواره “من دوستدار کتابم”: به دنبال ترویج فرهنگ کتابخوانی هستیم

سعیدی کیا گفت: جشنواره من دوستدار کتابم در آخرین روز سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب با تقدیر از ناشرانی که در طرح جشنواره مشارکت بیشتری داشته اند به کار خود پایان داد.
سعیدی کیا به آوای ایرانیان گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تشویق به خرید کتاب و جلوگیری از کپی غیرقانونی کتاب شروع به کار کرد.
این جشنواره با مشارکت بیش از ۵۰ ناشر دانشگاهی،عمومی و کودک برگزار شد که در آن خریداران کتاب از خدمات حامیان جشنواره بهره مند شدند.همچنین به قید قرعه یه عدد گوشی ایفون ۸ پلاس به یکی از خریداران کتاب هدیه داده شد.
در این جشنواره به منظور تقدیر از سفیران کتاب که مسئولیت ترویج و غنی سازی محتوای کتاب را بر عهده دارند تقدیری شایسته از اولین سفیر کتاب “استاد عرفان امیری” از استان کرمانشاه به عمل آمد.
سعیدی کیا از استقبال پرشور دانشجویان از این طرح گفت که نزدیک ده هزار دانشجو در طرح جشنواره مشارکت داشتند.
این جشنواره با حضور اصحاب رسانه از جمله رادیو فرهنگ،رادیو کتاب،خبرگذاری کتاب،رسانه کتاب و رویداد فرهنگی و اخبار رسمی و آوای ایرانیان همراه بود که تلاش آنان نقش موثری را در اطلاع رسانی رویدادهای جشنواره به همراه داشت.
همچنین نزدیک به ۱۰۰ پایگاه خبری وخبرگذاری و سایت خبری نیز اخبار جشنواره را پوشش دادند و نزدیک ۷۰۰ هزار بار نیز اخبار جشنواره مورد بازدید قرار گرفته است.
در این جشنواره نزدیک به ۳۰ موسسه و شرکت به عنوان حامیان کتاب به ارایه خدمات ویژه به خریداران کتاب پرداختند که از جمله می توان به :
در اختتامیه جشنواره من دوستدار کتابم از ناشران برتر این جشنواره که بیشترین نرخ ثبت نام خریداران در سامانه کتاب پلاس را داشتند به شرح زیر تقدیر به عمل آمد :
مرکز نشر دانشگاهی وزارت علوم تحقیقات و فناوری،انتشارات تیمورزاده،انتشارات مجد،انتشارات کتاب دانشگاهی،انتشارات رسا،انتشارات طنین دانش،انتشارات پندار پارس،انتشارات سها دانش،انتشارات علم و حرکت،انتشارات آوایقلم،انتشارات آوای نور،انتشارات آیلار،انتشارات آوای فهیم،انتشارات اراده،انتشارات فدک ایساتیس ،انتشارات پیام محراب.
سعیدی کیا اظهار امیدواری کرد که حامیان بعد از جشنواره نیز بتوانند به خریداران کتابی که کتاب اصلی را از ناشران عضو کتاب پلاس خریداری میکنند خدمات خود را ارئه دهند و ناشران نیز با الحاق برچسب کتاب پلاس بتوانند خریداران خود را هم از مزایای حامیان و هم از مزایای اختصاصی خود نیز بهره مند سازند و با ایجاد ارتباط با مخاطب و سفیران کتاب خود از کپی کتابشان و یا کتاب هایی با ترجمه های مشابه خود ممانعت بعمل آورند.
یکی از مهم ترین دستاورد های جشنواره ایجاد ارتباط دانشجویان با ناشر بعد از جشنواره خواهد بود.
سعیدی کیا بیان داشت این جشنواره بعد از نمایشگاه نیز در پلتفورم کتاب پلاس اجرا می شود و دانشجویان و سایر افراد با خرید کتاب های دارای برچسب می توانند از مزایای جشنواره در قالب طرح کتاب پلاس بهره مند شوند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دبیر جشنواره “من دوستدار کتابم”: به دنبال ترویج فرهنگ کتابخوانی هستیم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید