آخرین خبر

اجرای نمایشنامه‌خوانی «خواستگاری» از آنتوان چخوف در حوزه هنری

به گزارش آوایایرانیان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، رضا گیلانپور کارگردان نمایش خواستگاری اعلام کرد: اگر خدا بخواهد نمایش «خواستگاری» ساعت ۶ بعد از ظهر روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه در تالار سوره حوزه هنری اجرا می‌شود.

او افزود: «خواستگاری» یک اثر نمایشنامه‌خوانی است. حدوداً ۶ نفر در قالب این اثر نمایشنامه‌خوانی می‌کنند و شاید انجام کار موسیقی به یکی از آنها سپرده شود.

این کارگردان بیان کرد: اصل نمایش خواستگاری متعلق به «آنتوان چخوف» بوده و عظیم موسوی برداشتی آزاد از آن داشته است. این برداشت آزاد و امروزی از نمایش مذکور پیش از این به مناسبت صدمین سال تولد چخوف اجرا شد و اگرچه آن روز ما به عنوان بهترین گروه نمایشی مجری نمایش «خواستگاری» شناخته شدیم اما به رغم قرارهای گذاشته شده، نتوانستیم کارمان را در روسیه اجرا کنیم.

گیلانپور گفت: نمایش «خواستگاری» تم طنز دارد. این نمایش مجلس خواستگاری پسر یک خانواده روستایی از دختر خانواده روستایی دیگری را روایت می‌کند. در این جلسه خواستگاری از همه چیز به جز موضوع اصلی صحبت می‌شود.

او ادامه داد: نمایش‌نامه‌خوانی «خواستگاری» به همت دفتر طنز حوزه هنری برگزار می‌شود و هدف من از برگزاری آن این است که نمایشنامه‌خوانی و نمایش طنز را در دفتر طنز حوزه هنری جا بیندازیم البته این کار قبلاً انجام شده بود ولی وقفه کوتاهی پیش آمد و ما از عباس حسین‌نژاد مدیر دفتر طنز خواهش کردیم که دوباره آن کار را انجام بدهیم.

این کارگردان گفت: مردم استقبال خوبی از کار ما کرده‌اند .۱۰۰ نفر نمایش‌های «آواز قوی چخوف» و «در انتظار گودوی» ما را دیدند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اجرای نمایشنامه‌خوانی «خواستگاری» از آنتوان چخوف در حوزه هنری”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید