آخرین خبر

از کنسرت‌های خارجی همایون شجریان چه خبر؟/ استقبال فراتر از انتظار

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از مشاور رسانه ای پروژه، برگزارکننده کنسرت‌های همایون شجریان در اروپا معتقد است که استقبال از این خواننده فراتر از حد انتظار است و بخشی از این استقبال از سوی علاقه‌مندان غیر ایرانی صورت پذیرفته است.

 

مجید عبدی‌کیا درباره کنسرت‌های اروپایی همایون شجریان گفت: کنسرت‌های اروپا از ۳۰ آگوست (۸ شهریور) در سالن «هالیچ» استانبول آغاز شده و تاکنون در شهرهای مختلف اروپا اجراهای موفقی داشته است؛ کنسرت‌هایی که قرار است طی روزهای آینده نیز برگزار شود.

 

عبدی‌کیا با اشاره به استقبال تماشاگران این کنسرت‌ها گفت: آنچه شاهد آن هستیم از چند منظر قابل تامل است، نخست دامنه سن و سلیقه مخاطبان ایرانی است که به شکل قابل توجهی از نوجوانان تا افراد میان سال را در برگرفته و به نظر می‌رسد موسیقی همایون شجریان توانسته است با قریب به اتفاق نسل‌ها ارتباط برقرار کند که این موضوع بسیار حایز اهمیت است. اینکه جوانان ما با موسیقی ایرانی آشنا باشند و به آن اهمیت دهند. از طرفی به نظر می‌رسد علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی محدود به جامعه ایرانی نبوده و در کنسرت‌های اخیر در شهرهای مختلف مخاطبان خارجی هم حضور داشتند که البته کیفیت و اصالت هنر موسیقی همایون شجریان پیش‌تر هم در همکاری با هنرمندان دیگر کشورها ستودنی است.

 

 

عبدی گفت: در مجموع ۷ اجرای بخش اول بیش از ۱۴ هزار بلیت و بخش دوم تور ۱۰ هزار بلیت فروخته شد که البته با تجربه کنسرت‌های قبلی در ایران تا حد زیادی انتظار این استقبال را داشتیم. به هر حال همایون شجریان خواننده مهمی در موسیقی ایران است که خارج از کشور هم شناخته شده و با توجه به پیشینه اجراهای زنده‌اش در خارج از ایران، استقبال در ترکیه و سایر شهرهای اروپا چندان دور از ذهن نبود. استقبال علاوه بر فارسی‌زبان‌ها، شامل سایر شهروندان هم هست و دلیل آن هم این است که در اقصی نقاط جهان طرفداران موسیقی شرقی نسبت به سبک مورد علاقه‌شان، تعصب دارند و همیشه در هر شرایطی این قبیل اجراها را از دست نمی‌دهند. این تور بعد از اجرا در اروپا، در کانادا هم برگزار خواهد شد و برگزاری آن در سایر شهرهای اروپا و آمریکا نیز در دست برنامه‌ریزی است.

 

مجید عبدی‌کیا که پیش‌تر تورهای جهانی کنسرت هنرمندان چون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری و کیهان کلهر را نیز برگزار کرده، درباره تاثیر برگزاری کنسرت هنرمندان ایرانی در اقصی نقاط جهان در ارتقای فرهنگی نام ایران بیان کرد: من به چشم دیده‌ام که بسیاری از مردم عادی در خارج از کشور شناخت خوبی از هنر و فرهنگ ایران دارند که شاید در سایه موضوعات سیاسی توسعه نیافته است. لذا برگزاری چنین فعالیت‌های فرهنگی در کشورهای مختلف، موجب معرفی بهتری از هنر و فرهنگ ایران است و البته بهترین معرف در حوزه موسیقی با توجه به پیشینه خانوادگی، همایون شجریان است.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “از کنسرت‌های خارجی همایون شجریان چه خبر؟/ استقبال فراتر از انتظار”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید