آخرین خبر

راه‌یابی «اقیانوس پشت پنجره» به بخش مسابقه جشنواره کانادایی

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فیلم بلند «اقیانوس پشت پنجره» از تولیدات کانون پرورش فکری به بخش مسابقه نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «سایرس» (جشنواره سینه ایران) راه پیدا کرد.

اولین فیلم بلند بابک نبی‌زاده در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم «سایرس» در شهر تورنتو کانادا با دیگر آثار راه یافته به بخش مسابقه رقابت می‌کند. این جشنواره با نام جشنواره سینه ایران نیز شناخته شده است.

«اقیانوس پشت پنجره» قرار است در روز ۲۵ آذر ۱۴۰۲ (۱۶ دسامبر ۲۰۲۳) به نمایش درآید.

این جشنواره در سال ۲۰۱۵ تاسیس و به همت جمعی از منتقدان و علاقه‌مندان سینمای ایران در تورنتو شکل گرفت و در این مدت با استقبال جامعه ایرانی و غیرایرانی ساکن تورنتو روبه‌رو شد و توانسته به یک جشنواره پرمخاطب بین‌المللی و شناخته شده در تورنتو تبدیل شود.

«اقیانوس پشت پنجره» داستان کودکان فقیر یک جزیره در جنوب ایران را روایت می‌کند که می‌خواهند با کارناوالی که ساخته‌اند، از طریق موسیقی و مراسم بومی منطقه، جزیره کوچک‌شان را به توریست‌های خارجی معرفی کنند.

«اقیانوس پشت پنجره» سال ۹۸ در جزیره قشم، جزیره هنگام و روستاهایی از استان هرمزگان با تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شد و عوامل آن عبارتند از نویسنده و کارگردان: بابک نبی‌زاده، تهیه کننده: سیدجلال چاوشیان، مجری طرح: محمدرضا کریمی‌صارمی، مدیرتولید: مهدی مددکار، پشتیبانی تولید هرمزگان پرویز سالاری و یوسف رنجبر، مدیران فیلمبرداری: حمید مهرافروز و حافظ احمدی، تدوین: کاوه ایمانی، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، صدابردار: جعفر علیان، صداگذار: مهزیار یزدانی‌نیا، گریم: داریوش صالحیان و هاشم جوری، عکس: مصطفی مهدوی، ساخت تیزر: محمدامین رمضانی‌فرانی، تصحیح رنگ و نور: علی شهریاری و تیتراژ: حسین جمالی.

همچنین محمد آزادی، جعفر قاسمی، حدیثه کرمی، مهران مظفری، حسین قنبری، غلام رنجبر، حسن ذاکری، بهرام کمیجانی، کیانا رنجبر، ایوب رحیمی و سیدطاهر عزیزپور بازیگران این فیلم هستند.

نهمین جشنواره سالانه فیلم سینه‌ایران در روزهای ۲۴ تا ۲۶ آذر سال جاری (۱۵ تا ۱۷ دسامبر ۲۰۲۳) در شهر تورنتو کانادا برگزار می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “راه‌یابی «اقیانوس پشت پنجره» به بخش مسابقه جشنواره کانادایی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید