آخرین خبر

میشل آزاناویسوس انیمیشن می‌سازد/ سرنوشت دختری که از قطار پرت شد

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از خبرگزاری فرانسه، میشل آزاناویسوس اولین انیمیشن خود را با عنوان «گرانبهاترین محموله» با اقتباس از یک کتاب پرفروش از ژان کلود گورمبرگ نمایشنامه‌نویس و نویسنده مشهور کتاب کودکان، خلق می‌کند.

داستان این انیمیشن در قالب یک افسانه کلاسیک و به صورت دوبعدی تصویر می‌شود. موضوع این انیمیشن در جنگ جهانی دوم می‌گذرد و داستان یک هیزم شکن فقیر و همسرش را روایت می‌کند که در اعماق جنگلی در لهستان زندگی می‌کنند و فرزندی هم ندارند. آنها یک روز که در جنگل به دنبال غذا بودند بسته‌ای روی زمین می‌بینند که به نظرشان می‌رسد باید از قطار باری افتاده باشد اما داخل بسته یک دختر بچه است که پدرش وی را از قطار بیرون پرت کرده است چون همسر وی که یک دوقلو دارد شیر کافی برای دادن به فرزندانش را نداشته و در حالی که فرار می کردند تا اسیر نشوند یکی از دوقلوها را از قطار به بیرون پرت کرده‌اند. همسر هیزم شکن این محموله گرانبها را نگه می‌دارد و می‌خواهد برخلاف میل شوهرش او را بزرگ کند.

آزاناویسوس بیش از ۳ سال پیش این پروژه را دست گرفت اما پاندمی کرونا مانع جلو رفتن پروژه شد و وی در این میان فیلم «کات نهایی» را با بازی همسرش برنیس بژو ساخت که به عنوان افتتاحیه کن امسال انتخاب شد.

این کارگردان ۵۵ ساله که خانواده خودش از دست نازی‌ها در طول جنگ جهانی فرار کردند گفت ابتدا میلی به ساخت این داستان نداشت اما خواندن کتاب که نویسنده‌اش از دوستان قدیمی خانوادگی آنهاست وی را ترغیب به این کار کرد.

وی گفته است که می‌خواهد این انیمیشن را با ظاهری کلاسیک و به سبک نقاشی‌های روسی اوایل قرن بیستم بسازد.

آزاناویسوس برنده اسکار بهترین فیلم و کارگردانی برای «هنرمند» می‌گوید ساخت این فیلم سیاه و سفید صامت به وی کمک کرده و او از آن پس برای همه فیلم‌هایش استوری برد می‌سازد تا روند داستانی را به خوبی دنبال کند.

موسیقی این انیمیشن توسط آلکساندر دسپلات آهنگساز فرانسوی برنده ۲ جایزه اسکار برای موسیقی فیلم‌های «شکل آب» و «هتل بزرگ بوداپست» ساخته می‌شود و ژرار دوپاردیو و دومینیک بلان قرار است صداپیشگان اصلی آن باشند. ژان لویی ترنتینان هم برای روایت کلی داستان انتخاب شده بود که متاسفانه درگذشت.

تولید این انیمیشن از اکتبر امسال شروع می‌شود تا اکران آن به سال ۲۰۲۴ برسد. این فیلم محصول مشترکی از فرانسه و بلژیک خواهد بود و کمپانی برادران داردن از تولید کنندگان آن است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “میشل آزاناویسوس انیمیشن می‌سازد/ سرنوشت دختری که از قطار پرت شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید