آخرین خبر

سمفونی «به قدقامت یاران» رونمایی شد/ موسیقی‌هایی به یاد حاج قاسم

به گزارش آوای ایرانیان  پوئم سمفونی «به قد قامت یاران» عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات منتشر شده موسیقایی به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که شامگاه روز سه شنبه دوازدهم دی ماه با حضور خانواده شهید سلیمانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مدیران فرهنگی هنری در تالار وحدت تهران رونمایی شد.

از دیگر نکاتی که می‌توان در برگزاری این کنسرت اشاره داشت حضور تعدادی از نوازندگان سابق ارکسترهای تحت پوشش بنیاد فرهنگی هنری رودکی بود که در مدیریت قبلی بنیاد رودکی از این مجموعه ها کنار گذاشته شده بودند.‌

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اجرای این کنسرت ضمن قدردانی از دست اندرکاران این اجرا در جمع خبرنگاران توضیح داد: لازم است به سهم خودم و همکارانم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تبریک بگویم و امیدوارم به برکت نام مقدس این بانوی گرامی و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی بتوانیم از این پس شاهد تولیدات بیشتری در عرصه موسیقی باشیم.

وی افزود: کنسرتی که امشب شاهد اجرای آن بودید در فاصله بسیار کوتاهی توسط گروه اجرایی تولید شده که دوستان هنرمند ارکستر آن را به بهترین شکل ممکن پیش روی مخاطبان قرار دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: سیاستگذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تببین و تولید آثار موسیقایی مرتبط با شهید سلیمانی و موضوع غزه و شهدای انقلاب وارد برنامه‌ریزی جدیدی شده که در آینده نزدیک درباره آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

این سمفونی به واسطه حمایت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب سلیمانی)، انجمن موسیقی ایران، بنیاد فرهنگی هنری رودکی و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تولید شده است.

میلاد آقایی و امیرحسین سمیعی آهنگسازان، نصیر حیدریان رهبر ارکستر، محمدمهدی سیار شاعر و سید محسن حسینی و امیرحسین سمیعی خوانندگان برخی از اعضای گروه اجرایی این سمفونی را تشکیل می‌دادند.

«راپسودی ایرانی» به آهنگسازی میلاد آقایی، «به قد قامت یاران» با شعر محمد هدی سیار و آهنگسازی میلاد آقایی در سه بخش «دفاع مقدس»، «دفاع از حرم» و «شهادت» از جمله قطعاتی بودند که در این کنسرت پیش روی مخاطبان قرار گرفتند.

در توضیح این پروژه آمده است: «این کار را برای خورشید آماده کرده ایم از زبان آنان که خود را پیش کش خورشید کرده اند آنانی که برای رسیدن به سرمنزل مقصود باشهادت دست برادری دادند که قدشان بشکند اما سروقامتان یادها و یادگاران ما باشند. هنوز هم دست منحوس استکبار در کمین رضی هاست اما چه باک.»

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی کشور، محمود اسلامی معاون توسعه منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله یاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی از جمله مهمانان ویژه مراسم بودند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سمفونی «به قدقامت یاران» رونمایی شد/ موسیقی‌هایی به یاد حاج قاسم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید