آخرین خبر

فضانورد آلمانی در فضا آهنگ نواخت + عکس

خبرگزاری فارس: فضانورد آلمانی در فضا آهنگ نواخت

آوای ایرانیان: طرفداران «کرَفتوِرک» به شنیدن آهنگ‌های ماورایی او عادت دارند اما این بار یکی از آثار او در ۴۰۰ کیلومتری بالای سطح زمین اجرا شد.

به گزارش آوای ایرانیان، طرفداران «کرَفتوِرک» به شنیدن آهنگ‌های ماورایی او عادت دارند لیکن اینبار یکی از آثار او در فضا و چهارصد کیلومتری بالای سطح زمین اجرا شد.

ویدیوی ارسالی از آژانس فضایی اروپا فضانورد آلمانی «الکساندر گِرست» را در حال نواختن آهنگ «افتادن» در اجرایی زنده از ایستگاه بین‌المللی فضایی نشان می‌دهد.

این فضانورد با استفاده از تبلت (سینت‌سایزر مجازی) دوئت سال ۱۹۷۸ کرفت‌ورک با عنوان «آزمایشگاه فضایی» را در فضا نواخت تا مخاطبین روی زمین را خوشحال کند.

الکساندر اولین فضانوردی نیست که در فضا می‌نوازد. «کریس هَدفیلد» فضانورد کانادایی نیز در سال ۲۰۱۳ آهنگ «اودیسه فضایی» دیوید بوئی را بر فراز مسافت ۴۰۰ کیلومتری زمین نواخت.

متاسفانه «ران مک‌نِیر» فضانورد آمریکایی که قرار بود در زمان گردش به دور محور زمین در فضا با ساز ساکسیفون آهنگی از «ژان میشل ژار» آهنگساز شهیر فرانسوی و خالق موسیقی فیلم «محمد رسول‌لله» را بنوازد، در تراژدی سقوط فضاپیمای «چَلِنجِر» به همراه دیگر فضانوردان جان خود را از دست داد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فضانورد آلمانی در فضا آهنگ نواخت + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید