وارطان ساهاکیان در تالار وحدت تجلیل می‌شود

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری “راد نو اندیش”، آیین نکوداشت وارطان ساهاکیان آهنگساز و مدرس پیشکسوت موسیقی ساعت ۲۱:۳۰ روز سه‌شنبه نهم مردادماه توسط موسسه فرهنگی هنری “راد نواندیش” به مدیریت بردیا صدرنوری و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور تعدادی از هنرمندان و استادان صاحب‌نام هنرهای مختلف برگزار می‌شود، از خدمات قابل توجه استاد ساهاکیان در عرصه‌های مختلف آموزشی و آهنگسازی چندین اثر متنوع موسیقایی قدردانی خواهد شد.

پخش چند اثر از ساخته‌های وارطان ساهاکیان، اجرای قطعاتی از موسیقی فولکوریک ایران توسط گروه کُر اردیبهشت به رهبری حمید عسگری، پخش نماهنگی از زندگی این هنرمند و اجرای کنسرت پیانو توسط شاگردان استاد ساهاکیان بخش‌های مختلف این مراسم را تشکیل می‌دهند.

وارطان ساهاکیان از ۱۴ سالگی نوازندگی پیانو را آغاز کرد. او فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیباست و مدرک درجه یک هنری (معادل دکترا) را نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است.

تدریس در مراکز آموزش عالی مختلف از جمله هنرستان موسیقی، دانشگاه سوره، دانشگاه هنر، دانشگاه علم و فرهنگ، عضویت در کانون آهنگسازان سینمای ایران، عضویت در هیئت مدیره کانون آهنگسازان خانه موسیقی ایران، آهنگسازی برای فیلم‌های “سگ‌کشی” به کارگردانی بهرام بیضایی، “صورتی” به کارگردانی فریدون جیرانی و تعدادی دیگر از آثار سینمایی، ترجمه کتاب “هارمونی کاربردی” نوشته ریمسکی کورساکف، عضویت در هیئت داوران جشنواره موسیقی فجر، عضویت در هیئت داوران جشنواره موسیقی نوای خرم، عضویت در هیئت داوران انتخاب فیلم‌های سینمایی هجدهمین جشن خانه سینما و تعدادی دیگر از رویدادهای مرتبط با موسیقی، از جمله فعالیت‌های ساهاکیان در عرصه موسیقی است.