آخرین خبر

بازیگر «نجات سرباز رایان» نجات نیافت/ درگذشت تام سایزمور

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از هالیوود ریپورتر، تام سایزمور که هفته پیش پزشکان اعلام کردند از وی قطع امید کرده‌اند، از دنیا رفت. وی ۶۱ ساله بود.

این بازیگر که همواره با مشکلات قانونی و مسایل مربوط به اعتیاد درگیر بود، در فیلم‌های دیگری چون «عتیقه»، «روزهای عجیب» و «سقوط شاهین سیاه» هم حضور شاخصی داشت.

تام سایزمور که بیشتر در نقش افراد نظامی بازی می‌کرد و نقش شخصیت مایک هوروات را در فیلم «نجات سرباز رایان» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ایفا کرده بود دیروز جمعه از دنیا رفت.

چارلز لاگو، نماینده او اعلام کرد که سایزمور در مرکز پزشکی پراویدنس سنت جوزف درگذشت. این بازیگر ۲ هفته پیش در خانه‌اش در لس‌آنجلس دچار سکته مغزی و آنوریسم مغزی شده بود و با توجه به اینکه پزشکان اعلام کردند دیگر امیدی برای بازگشت وی وجود ندارد، در نهایت اعضای خانواده تصمیم گرفتند تا با پایان زندگی وی موافقت کنند.

این بازیگر که متولد دیترویت بود در نقش افراد سرسخت بازی می‌کرد و در فیلم «قاتلان بالفطره» الیور استون در سال ۱۹۹۴ در نقش پلیسی در جستجوی یک قاتل سریالی، در نقش یکی از اعضای باند رابرت دنیرو در فیلم کلاسیک «مخمصه» مایکل مان در سال ۱۹۹۵، در نقش پلیس شیکاگو در فیلم «جسد» یا «عتیقه» ساخته پیتر هایمز در سال ۱۹۹۷ و در نقش بازپرس در «روزهای عجیب» کاترین بیگلو در سال ۱۹۹۵ بازی کرده بود.

در پرونده کاری سایزمور فیلم‌های برجسته متعددی جای دارد که «وایات ارپ» لارنس کاسدان در سال ۱۹۹۴، «شیطان در لباس آبی» ساخته کارل فرانکلین در سال ۱۹۹۵، «احیای مردگان» ساخته مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۹۹، «سقوط شاهین سیاه» ریدلی اسکات در سال ۲۰۰۱ و «پرل هاربر» مایکل بی در سال ۲۰۰۱ از جمله آنها هستند.

در سال ۲۰۰۳ سایزمور به ایجاد مزاحمت برای یک بازیگر ۱۱ ساله در حین فیلمبرداری متهم شد، اما در نهایت اجازه یافت تا ماه‌ها بعد به فیلم بازگردد اما از فیلم ترسناک «درها» کنار گذاشته شد.

در سال ۲۰۱۸، این اتهامات دوباره مطرح شد اما شکایت توسط یک دادگاه در یوتا رد شد.

وی سال ۲۰۱۷ اعتراف کرد که «سال‌ها با سوء مصرف مواد و شیاطین مرتبط با آن مبارزه کرده است» و چندین بار در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۰۷ در مراکز بازپروری به سر برده و حتی در ارتباط با این مسایل ۹ ماه زندانی شده است.

سایزمور در کتاب خاطراتش که سال ۲۰۱۶ منتشر شد بسیاری از این موارد و نیز اتهام به آسیب رساندن به نامزدش را روشن کرده است.

وی نوشته است در ۱۴ سالگی فیلم «راننده تاکسی» با بازی دنیرو را دید و از همان زمان آرزوی بازیگر شدن را در سر پروراند.

از دیگر فیلم‌های او «فولاد آبی» سال ۱۹۹۰ و «نقطه شکست» سال ۱۹۹۱ هر ۲ ساخته کاترین بیگلو، «داستان عاشقانه واقعی» تونی اسکات در سال ۱۹۹۳ و «سمی» آلن پائو در سال ۲۰۱۰ را می‌توان نام برد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بازیگر «نجات سرباز رایان» نجات نیافت/ درگذشت تام سایزمور”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید