آخرین خبر

«شب‌های موسیقی» به وقت دیگری موکول شد/ اندر احوالات موسیقی مظلوم

 به گزارش آوای ایرانیان، یکی از تهیه‌کنندگان و ناشران فعال حوزه موسیقی در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود از به تعویق افتادن پروژه «شب‌های موسیقی» و تدوین نهایی چند اثر تالیفی حوزه موسیقی خبر داد.

کامران همت پور از تهیه‌کنندگان، ناشران و برگزارکنندگان کنسرت ضمن بیان تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: قرار بود طی هفته‌های خیر با همکاری مجموعه‌های مختلف فرهنگی پروژه «شب‌های موسیقی» را در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار کنیم که متأسفانه به دلیل شرایط فعلی و اتفاقات اخیر ناچاریم آن را در وقت دیگری برگزار کنیم. به هر حال این پروژه می‌توانست از جمله پروژه‌های مهم موسیقی در چند ماه اخیر باشد که فعلاً برپایی آن تعلیق شده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به تدوین و ویرایش نهایی دو اثر تألیفی خود در عرصه پژوهش خبر داد و گفت: یکی از آثار تألیفی که طی یکی دو سال گذشته روی آن متمرکز بودم بحث موسیقی عرفانی بود که تلاش کردم با توجه به پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام دادم آن را در قالب یک کتاب گردآوری و تنظیم کنم. خوشبختانه مراحل نگارش و پژوهش مربوط به این اثر به اتمام رسیده و من مشغول ویرایش نهایی آن هستم که امیدوارم طی ماه‌های پیش رو بتوانم آن را منتشر کنم. البته در کنار این اثر و یکی از عمده فعالیت‌هایی که طی ماه‌های اخیر به شدت روی آن متمرکز بودم تألیف کتاب پژوهشی «اعجاز هنری موسیقی قرآن» بود که بیش از ۱۵ سال روی گردآوری و تألیف آن وقت صرف کردم.

«شب‌های موسیقی» به وقت دیگری موکول شد/ اندر احوالات موسیقی مظلوم

این تهیه‌کننده و ناشر حوزه موسیقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن اشاره به نابسمانی شرایط موجود در فعالیت‌های موسیقایی کشور گفت: متأسفانه طی سال‌های اخیر هر اتفاقی که می‌افتد این قشر موسیقی هستند که در مظلومانه‌ترین شکل ممکن نمی‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند. اهالی موسیقی در این سال‌ها ابتدا درگیر شیوع بیماری کرونا و توقف اجتناب ناپذیر کنسرت‌ها شدند که این فرآیند مانند همه اصناف ضررهای مالی و معنوی زیادی را به آنها وارد کرد. بعد از ماجرای کرونا هم امید آن می‌رفت که بتوان با بهبود شرایط، چارچوب بهتری را برای برگزاری اجرای زنده موسیقی و عرصه تولید فراهم کرد اما برخی از مشکلات اداری مربوط به سامانه وزارت ارشاد که با مشکلات رو به رو شد کمی کارهای را با تعلل و مشکل رو به رو کرد. دقیقاً با این شرایط بود که اتفاقات اخیر پیش آمد و موجب شد که روند برگزاری کنسرت‌ها دوباره در مسیر خود متوقف شود. فضایی که نشان داد اهالی موسیقی چقدر قشر مظلومی هستند که در هر شرایط و اتفاقی ناچارند فعالیت‌های خود را متوقف کنند.

وی ادامه داد: تمامی فعالان عرصه موسیقی در دوران کرونا و پسا کرونا تمام تلاش خود را انجام دادند تا با وجود همه مشکلات و موانعی که در زمینه فعالیت‌های خود دارند، کار در موسیقی را رها نکنند و تلاش کنند تا با تولید، به فضای مطلوبی برسند. اما همه می‌دانیم تولید بدون اجرا و عرضه که عملاً فایده‌ای ندارد. و دقیقاً در همین چارچوب است مظلومیت موسیقی نمایان می‌شود و در اتفاقی باید متحمل ضرر و زیان‌های فراوانی شود. فضایی که امیدوارم به زودی شاهد بهبود آن باشیم و بتوانیم در شرایط مناسب و آرامی فعالیت‌های موسیقایی خودمان را ادامه دهیم.

منبع: مهر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«شب‌های موسیقی» به وقت دیگری موکول شد/ اندر احوالات موسیقی مظلوم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید