آخرین خبر

برندهای سریالی در راه هستند/ از «پایتخت» تا «نون.خ» و «زیرخاکی»

به گزارش آوای ایرانیان صداوسیما درباره سریال ها و آثار نمایشی به یک نکته پی برده است؛ اینکه برندها و آثار شاخص خود را حفظ کند. به ویژه آثاری که پرمخاطب بوده اند و توانسته اند بخشی از بیننده تلویزیونی را با خود همراه کنند. این سیاستگذاری اگرچه هنوز درباره مجریان و برنامه های شاخص و چهره هایی که در اجرا مورد اقبال بوده اند، اعمال نشده است و این روزها کمترین چهره های آشنا را در برنامه های صبحگاهی، عصرگاهی، شبانگاهی و حتی گفتگومحور می بینیم.

با این حال همین اتفاق یعنی تولید و ساخت برندهای جواب پس داده گامی به پیش است البته درصورتی‌ که مراقبت های لازم صورت گیرد و از فیلمنامه تا ترکیب ساخت و بازیگر را بر اساس ملاحظات ساختاری به گونه ای پیش ببرند که باعث افول این برندها نشود آنچنان که در قسمت های پایانی «پایتخت» شاهد بودیم.

سیمافیلم شب گذشته طی اطلاعیه ای به صورت رسمی از رایزنی و مذاکره با تهیه کنندگان و کارگردانان این آثار خبر داد و درباره «پایتخت ۷» اعلام کرد که «ساخت فصل هفتم سریال مذکور در صورت به نتیجه رسیدن رایزنی مدیران سیمافیلم با تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه نمایشی همانند سایر آثار سازمان صداوسیما وارد فاز تولید خواهد شد» و حالا تلویزیون پس از «نون.خ» می خواهد دیگر سریال های چند فصلی را یک بار دیگر به آنتن برساند.

برندهای سریالی در راه هستند/ از «پایتخت» تا «نون.خ» و «زیرخاکی»

سریال «پایتخت»

سریال «پایتخت» یکی از مجموعه های برند تلویزیون است که به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری به تولید رسید و یکی از برگ برنده های این سریال در فصل های اول که توانست هم در طنازی و هم ساختار یک اثر پربیننده موثر باشد حضور زنده یاد خشایار الوند به عنوان نویسنده و فیلمنامه نویس بود.

در این سریال محسن تنابنده، احمد مهرانفر، ریما رامین فر، علیرضا خمسه، بهرام افشاری، هومن حاجی عبداللهی و نسرین نصرتی نقش های اصلی را بر عهده داشته اند. این سریال در فصل ششم و قسمت های ویژه ای که از آن پخش شد دچار حواشی و جنجال های زیادی شد.

برندهای سریالی در راه هستند/ از «پایتخت» تا «نون.خ» و «زیرخاکی»

سریال «زیرخاکی»

سریال «زیرخاکی» یکی دیگر از سریال هایی بود که رییس صداوسیما چندی پیش ساخت آن را تایید کرد و پیش تر در خبرگزاری مهر نیز خبر ساخت آن را اعلام کردیم.

«زیرخاکی» اولین مجموعه طنز جلیل سامان است که در سه فصل به تولید رسید و توانست مخاطب بالایی را از آن خود کند. سامان در این سریال هم سراغ دغدغه های خود و فضای تاریخ معاصر انقلاب که در روایت و به تصویر کشیدن آن تبحر بالایی دارد، رفت و حالا قرار است چهارم فصل این مجموعه به تولید برسد.

در این سریال پژمان جمشیدی و ژاله صامتی زوج قصه را تشکیل دادند و هادی حجازی فر در یک فصل از سریال قصه را همراهی کرد.

در فصل دوم و سوم نیز گیتی قاسمی و برخی دیگر از بازیگران به قصه اضافه شدند که این شخصیت ها در هر فصل با اقبال مخاطب همراه بوده اند.

 

سریال «نون.خ»

«نون.خ» دیگر سریالی است که حالا به فصل پنجم خود رسیده است. سریالی که در میان چند فصلی ها زودتر این شانس را پیدا کرد که برای نگارش و تولید فصل جدید آن تصمیم گیری شود و نوروز و رمضان ۱۴۰۳ فصل جدید آن روی آنتن می رود.

«نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی در چند فصل سراغ کردها رفت و بعد از «پایتخت» دومین سریالی بود که توانست اقبال عمومی مخاطبان را نسبت به سریالی درباره یکی از قومیت های کشور به دست آورد.

در این سریال بازیگران مختلفی حضور داشته‌اند اما یکی از برگ برنده‌های آن بهره‌گیری از بازیگران کرد بوده است.

حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، امیر سهیلی، هومن حاجی‌عبداللهی، سیروس میمنت، مجید یاسر، بیژن بنفشه‌خواه، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، هدیه بازوند، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، ندا قاسمی، ماشاالله وروایی، صهبا شرافتی از جمله بازیگران سریال هستند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برندهای سریالی در راه هستند/ از «پایتخت» تا «نون.خ» و «زیرخاکی»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید