آخرین خبر

با محسن چاوشی بستنی خوردیم!

آوای ایرانیان: مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری نشست رسانه ای جشنواره موسیقی فجر به پرسش های حاشیه ای خبرنگاران پیرامون اتفاقات اخیر حوزه موسیقی پاسخ داد.

به گزارش آوای ایرانیان، علی ترابی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه ۲۲ مرداد در حاشیه برگزاری نشست رسانه ای جشنواره موسیقی فجر به پرسش های حاشیه ای خبرنگاران پیرامون اتفاقات اخیر حوزه موسیقی پاسخ داد.

وی درباره موضوع پرحاشیه انتشار آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی ضمن ارائه توضیحاتی از روند پروسه اداری  مجوز این اثر موسیقایی توضیح داد: روز گذشته نامه ای برای اولین بار به دست ما رسید که مبنای آن تقاضای بازبینی در اشعار این آلبوم شده بود این در حالی است که تاکنون هیچ موسیقی پیرامون این آلبوم به دست ما نرسیده است. البته ما در این مدت با آقای چاوشی نشستیم و با هم بستنی خوردیم و در یک شرایط دوستانه با هم حرف زدیم. من در این فضا بر اساس مسئولیت خودم ۳ قطعه ای را که اصلاحیه خورده مجوز دادم و ۲ قطعه دیگر نیز اصلاحاتی دارند که باید درباره آن اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد درباره انتشار کتابی که برخی از اشعار آلبوم در آن گنجانده شده، گفت: فرض بر اینکه کتاب هم منتشر شده باشد اما این کتاب مبنی بر مجوز داشتن شعر برای موسیقی نیست. من فکر می کنم حساسیت ها در این زمینه بیشتر از حد شده است. البته تا روزی که در کشورمان برای تولید آلبوم و کنسرت موسیقی باید مجوز دریافت کنیم پس باید قوانین را بپذیریم. بخشی از این قوانین با تغییر مدیران سهل یا سخت می شود اما بخشی دیگر نیز مربوط به قوانین است که باید پابرجا بماند. البته در در روزهای گذشته اشعار مورد مناقشه را به صورت خصوصی به برحی از دوستان ارائه داده ام و هیچ کدام تایید نکرده اند که باید وزارت ارشاد به این شعرها مجوز بدهد.

ترابی درباره کنسرت خیابانی همایون شجریان هم توضیح داد: بعد از اینکه آقای همایون شجریان برای برگزاری کنسرت اعلام آمادگی کرد ما هم به صورت رسمی از این موضوع استقبال کردم. حتی مشاهده کردم تعدادی از مدیران شهرداری تهران نیز جلساتی با آقای شجریان برگزار کرده و برای برگزاری کنسرت اعلام آمادگی کردند. پس از این جلسات نامه ای از آقای شجریان به دفتر موسیقی ارسال شد که در آن نامه آقای شجریان برای برگزاری کنسرت در پارک های تهران آمادگی خود را اعلام کرد. البته ما در پاسخ این نامه گفتیم دفتر موسیقی وزارت ارشاد اختیاری برای برگزاری کنسرت در پارک ها را ندارد یعنی باید فرد یا مجموعه ای مسئولیت برکزاری کنسرت در آن مکان را به عهده گرفته و در این زمینه نیز نامه نگاری هایی را انجام دهد.

وی ادامه داد: بعد از این پروسه اداری نامه دیگری از همایون شجریان به دفتر موسیقی ارسال و در آنجا سه بوستان تهران به عنوان محل برگزاری کنسرت معرفی شد. پس از این نامه ما اعلام کردیم اگریکی از نهادهای مدیریت شهری نامه کتبی را برای آمادگی برگزاری کنسرت همایون شجریان در این بوستان ها ارسال کنند ما به صورت کامل کنار این هنرمند هستند. البته تا این لحظه هیچ نامه کتبی از شهرداری تهران به دست ماه نرسیده اما باز هم اعلام می کنم ما در این زمینه آمادکی کامل داریم.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “با محسن چاوشی بستنی خوردیم!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید