آخرین خبر

بیانیه اداره‌کل هنر های نمایشی در محکومیت حادثه تروریستی کرمان

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، اداره‌کل هنرهای نمایشی کشور با صدور بیانیه‌ای، جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان و شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان را محکوم کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

«کرمان؛ صحنه‌ای به گستردگی ایمان تمام ایرانیان. کرمان، همانند کربلا، زمین نیست که در حصار مکان و تاریخ خاص باشد. کرمان، جغرافیایی تاریخی هم نیست تا نشانش را تنها بر نقشه‌های رسمی بیابی. کرمان، تجلّی یک مفهوم بلند به بلندای زمان است در قامت ماندگار شهادت و از این روست که کهنه‌گی نمی‌پذیرد و این تنها شهیدانند که بیرون زمان ایستادند تا آبروی دو عالم شوند؛

همچون حسین بن علی (ع) و خیل استوارانی که با تاسّی بر سیّد شهیدان، در مکتبش نفس می‌کشند و بالیده می‌شوند و خود را در هیئتی به نام «ملت امام حسین (ع)» می‌بینند؛ ملتی که شهادت را نه مرگ و نیستی، بلکه زندگی جاری و بی‌انتهایی می‌داند برای بیداری و ایستاده رفتن و با این انتخاب، دیگر جایی برای اسارت نمی‌گذارد.

و در برابر این منطق راستین و صحنه‌هایی همچون واقعه چهارمین سالگرد شهادت سردار پر افتخار اسلام و ایران، شهید قاسم سلیمانی و عظمت مظلومیت مردمانی از جنس ایثار و فضیلت، حوزه هنر و از جمله هنرهای نمایشی کشور، جز ادای احترام به ساحت بلندشان چیزی نمی‌یابد و البته شب‌پرستان مزدور را نیز، کمتر از آن می‌داند که در خور نفرینی باشند و بیان صفتی از زبان انسان؛ که انسان با انسان چنین نمی‌کند آن‌هم با مردمانی عاشق و پاکیزه که برای دفاع از خود، تنها شرافت به همراه برده بودند و عشق!

جامعه هنرهای نمایشی کشور، با تمام ایمان و اعتقاد در کنار بزرگی و وسعت کرمان و ایران و مردمان ارزشمندش ایستاده است و باور دارد که ماندگارترین نقش‌ها را کرمانیان و نسل سرافرازان ایران زمین و فرهنگ عاشورایی مردمان این خاک انسان‌مدار و خدا محور رقم زده‌اند.
پرفروغ باد نام و یاد آنانی که با شهادت، عزت و اعتبار را هر روز هویّتی تازه می‌بخشند.»

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بیانیه اداره‌کل هنر های نمایشی در محکومیت حادثه تروریستی کرمان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید