فرهنگسرای نیاوران روز سه‌شنبه در هفتمین روز دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در دو بخش میزبان تنبورنوازان و در یک بخش میزبان آواز و تنبور بود.

شرکت‌کنندگان راه پیداکرده به بخش نهایی در مقابل هیئت داوران نواختند و خواندند تا کیخسرو پورناظری، علیرضا فیض‌بشی‌پور و علی‌اکبر مرادی پس از بررسی نفرات برتر را انتخاب کنند.

جشنواره بخش تنبورنوازی را با حضور محمدرضا درویش به‌عنوان مهمان ویژه خود با تنبورنوازی گروه سنی الف شروع کرد. تارا افضلى اولین کسی بود که از این گروه روی صحنه آمد. بعد از او به‌نوبت رها افضلى، سیده غزل شفیعی، پویا عباسی، سید فرهاد فرهادی، حافظ کریمی، وریا کریمی و بردیا نعمتی مقابل داوران اجرا کردند.

داوران به تماشای تک‌نوازی آزاد آن‌ها نشستند و سپس از برخی از شرکت‌کنندگان در خصوص مقام‌ها سؤال پرسیدند و خواستند که آن را بنوازند.

پس از استراحتی نوبت به سعید پیرزاده، مهرشاد دوامی، کیمیا راکی، سهیل رستمی، پویا عزیزی، مهدی مریدی، امین ملک‌زاده و علی مومیوند رسید. آن‌ها که از گروه سنی ب بودند هنر خود را با ساز تنبور ارائه کردند. داوران در خصوص تک‌نوازی آن‌ها به نکاتی اشاره می‌کردند، سپس می‌خواستند تا دوباره بنوازند و آن قسمت را اصلاح کنند.

بازه زمانی دوم متعلق به رده سنی ج بود. در این قسمت هم داوران شرکت‌کنندگان را ارزیابی کردند و از آن‌ها علاوه بر سؤالات قبلی خواستند تا همراه با آنچه می‌نوازند زمزمه کنند. در این گروه سنی ۹ شرکت‌کننده حاضر شده بودند که اسامی آن‌ها به ترتیب سحر بدره، میثم خزایی، مصطفی عزیزی، میلاد محمدی برشاهی، علی اکبر مرادی مشکین، سید طهمورث میره بگی، حامد ناجی و داود نجف زاده بود.

قسمت پایانی برنامه این روز مربوط به تنبور و آواز می‌شد. شرکت‌کنندگان آواز و تنبور به سه گروه سنی الف، ب و ج تقسیم شده بودند و در دو بخش خواندند. در بخش نخست گروه سنی الف و ب به اجرا پرداختند. علی احمدیان فر و ایلیا احمدیان فر دو شرکت‌کننده گروه سنی الف و برزو امیریان، ایوب رضایی، پدرام ظاهری نیا، سهیل عباسی، سعید کرمی راد، علی کمالی، مهدی مرادی میرحصاری هفت شرکت‌کننده گروه سنی ب را تشکیل می‌دادند.

پس از استراحتی گروه سنی ج آواز و تنبور به رقابت پرداخت و علی استوی، کاوه خاموشی، صیاد خاموش، سید ساسان خاموشی جاماسبی، سیروان شیروئی و سجاد علائی فر روی صحنه نیاوران حاضر گشتند.

آئین اختتامیه بخش نواحی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، جمعه دوم شهریورماه با معرفی برگزیدگان این بخش در تالار وحدت برگزار خواهد شد. در این مراسم نفرات برتر بخش نواحی این دوره از جشنواره، در سه رده سنی الف (۱۵ تا ۱۸ سال: متولدین سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۲)، ب (۱۹ تا ۲۳ سال: متولدین سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸) و ج (۲۴ تا ۲۹ سال: متولدین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳) معرفی خواهند شد.

بخش نواحی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از ۲۲ مردادماه با حضور ۲۸۸ نوازنده و خواننده در بخش‌های مختلف در فرهنگسرای نیاوران آغاز شده و تا ۱ شهریور ادامه خواهد داشت.

دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از ۲۲ مرداد تا ۱۷ شهریور در دو بخش در فرهنگسرای نیاوران و تالار رودکی برگزار می‌شود.