آخرین خبر

رکورد تعداد مخاطب روزانه سینماها بازهم شکست/ سه‌شنبه‌های رویایی!

به گزارش آوای ایرانیان، فروردین ماه امسال بود که سازمان سینمایی با انتشار آماری رسمی درباره میزان استقبال از فیلم‌های در حال اکران در آن مقطع خبر از شکستن رکورد آمار روزانه مخاطبان سینمای ایران داد.

براساس آن خبر، سینمای ایران طی روز سه‌شنبه هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲، موفق شد با جذب ۱۲۹ هزار و ۴۰۰ مخاطب، رکورد مخاطب روزانه را بشکند.

در همان خبر با اشاره به بازه زمانی فعالیت سینماها در ایام پس از عبور از بحران کرونا تأکید شده بود «آخرین باری که سینماها توانستند مخاطبان روزانه بیشتر از این میزان را تجربه کنند، مربوط به ۲۲ شهریورماه سال گذشته است که ۱۷۷ هزار نفر مخاطب سینماها بوده‌اند.»

حالا آمار روزانه فراتر از این میزان رفته و رکورد استقبال مخاطبان از سینمای ایران در سال جاری شکست.

براساس آمار ثبت‌شده در سامانه سمفا طی روز سه‌شنبه ۳۰ خردادماه، مجموع مخاطبان فیلم‌های روی پرده در سینماهای کشور به آمار ۲۰۷ هزار نفر رسید تا رکورد قبلی در بازه زمانی پس از بحران کرونا با افزایش بیش از ۷۰ هزار نفری با یک جهش مواجه شود و حتی نسبت به رکورد سال گذشته هم شاهد یک بهبود قابل توجه باشیم.

مجموع فروش فیلم‌های روی پرده در روز گذشته هم در حدود ۵.۵ میلیارد تومان بود.

از میان فیلم‌های در حال اکران، همچنان فیلم «فسیل» ساخته کریم امینی، شاهد بیشترین استقبال از سوی مخاطبان است و از میان ۲۰۷ هزار مخاطب سینمای ایران در روز گذشته، سهم این فیلم ۹۶ هزار نفر بوده است.

در حال حاضر غیر از فیلم «فسیل» فیلم‌های «شهر هرت»، «تصور»، «نگهبان شب»، «مصلحت»، «کت چرمی»، «عروسی مردم»، «سه‌کام حبس»، «یقه سفیدها» و… روی پرده سینماها هستند.

نکته مهم درباره رکوردهای ثبت شده در استقبال روزانه مخاطبان از سینماها، نقش پررنگ فروش بلیت‌های نیم‌بها در روزهای سه‌شنبه است که این روز را در هفته تبدیل به روزی طلایی برای گیشه‌های سینمای ایران کرده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رکورد تعداد مخاطب روزانه سینماها بازهم شکست/ سه‌شنبه‌های رویایی!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید