آخرین خبر

هزار و ۶۵۹ نفر در طرح مسکن سینماگران ثبت‌نام کردند/ ۵مرداد آخرین مهلت ثبت‌نام برای سینماگران استان‌ها

به گزارش آوای ایرانیان محمد خزاعی با اعلام این خبر گفت: مسکن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بخش بزرگی از خانواده سینماست که خوشبختانه، پس از تصویب این طرح در اولین جلسه شورای عالی سینما، همکاران بنده در سازمان سینمایی بررسی‌ها و تعاملاتی گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند تا شرایط برای تحقق این امر دست کم برای جمعی از خانواده سینما که تاکنون از هیچگونه تسهیلات مسکن برخوردار نبوده‌اند، مهیا شود.

وی با اشاره به اهتمام این سازمان در پیگیری مسائل مختلف در حوزه رفاه، معیشت و بیمه سینماگران در سال ۱۴۰۲ افزود: پیگیری مسکن سینماگران در کنار ارتقا و ترمیم بیمه سینماگران از اولویت‌های سازمان در سال جدید است که خوشبختانه در خصوص بهبود وضعیت بیمه، جلسات خوبی با مسئولان سازمان تامین اجتماعی داشته‌ایم و کمیته‌ای مشترک در این زمینه فعال شده و تاکنون مقدمات و مذاکرات خوبی در راستای مسکن صورت گرفته است.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به معضل عمومی مسکن در کشور افزود: طبعا خانواده سینما نیز به عنوان بخشی از جامعه از دغدغه‌های معیشتی مردم و جامعه مستثنی نیستند و به استثنای افرادی خاص و تعدادی سلبریتی در این حوزه، خیلی ها، فاقد مسکن هستند. البته باید اشاره کرد که متاسفانه، در گذشته، به دلایل مختلف اقدام جامع و پایدار و تمرکز لازم در این حوزه برای سینماگران انجام نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پیگیری‌های موثر از طریق وزیر محترم ارشاد و سازمان سینمایی با مراکز ذیربط و تصویب این طرح در شورای عالی سینما، امیدواریم با مساعدت شورا و موافقت معاون اول رئیس جمهوری این طرح اجرایی شود.

خزاعی، اجرایی شدن این توافق را اقدامی مهم در خانه‌دار شدن سینماگران واجد شرایط و نیازمند خواند و ادامه داد: از همه ظرفیت‌های سازمان سینمایی، نهادها و ارگان‌های دیگر برای تحقق این امر استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پس از پیگیری و انجام مکاتبات با صنوف سینمایی برای معرفی افراد واجد شرایط حدود هزار و ۶۵۹ نفر ثبت نام کرده‌اند، عنوان کرد: رویکرد سازمان سینمایی امسال، متمرکز بر رونق تولید، توسعه اشتغال و بهبود معیشت خانواده سینماست و یکی از اهداف ما پیگیری کاهش مسائل معیشتی همکاران است که امیدوارم با مساعی، همراهی و هم‌افزایی خود سینماگران و صنوف سینمایی این موضوع شکل عملیاتی‌تری پیدا کند.

خزاعی با اشاره به رونق چرخه تولید و اکران فیلم‌ها در سال‌جاری گفت: واقعیت این است که فضای عمومی کشور کمک کرد تا مردم از سینما استقبال بیشتری کنند که این امر شتاب بیشتر چرخه تولید فیلم را در پی خواهد داشت. قطعا معیشت خانواده سینما زمانی تامین می‌شود که سینما رونق داشته و مردم از آن استقبال کنند.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: همه تلاش ما و سینماگران باید در راستای کمک به تقویت همدلی خانواده سینما و آرامش جامعه به کار گرفته شود تا سینما، مخاطبان و منافع خود را پیدا کند. توسعه زیرساخت، رونق تولید و اکران و اهتمام به موضوع معیشت و مسکن هنرمندان همگی در گرو فضای آرام فرهنگی و اجتماعی است‌ چرا که در چنین اتمسفری سرمایه‌گذاران احساس امنیت می‌کنند و هم متولیان با انگیزه‌تر و جدی‌تر پیگیر امور خواهند بود و لازم است هنرمندان جدی‌تر به امور صنفی خود بپردازند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “هزار و ۶۵۹ نفر در طرح مسکن سینماگران ثبت‌نام کردند/ ۵مرداد آخرین مهلت ثبت‌نام برای سینماگران استان‌ها”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید