آخرین خبر

انتشار ردیف استادان آقاحسینقلی و علی اکبرشهنازی

آوای ایرانیان: انتشارات سوره مهردوجلد کتابهای نفیس ردیف معتبر موسیقی دستگاهی ایران را منتشرکرد.
به گزارش آوای ایرانیان، کتاب های ردیف آقاحسینقلی و علی اکبر شهنازی دستنوشته های فرهاد ارژنگی است که پس از نیم قرن توسط خواهرش هما ارژنگی معرفی و به زیور طبع آراسته می گردد. فرهاد ارژنگی موسیقی دان جوانمرگی است که به قول زنده یاد رحیم معینی کرمانشاهی “خداوندگاررشته ی خویش ” که بود ؟
این دو جلد کتاب با مقدمه های ارشد طهماسبی و میر علیرضا میر علینقی با اصل دستنوشته های نوتاسیون به طور نفیس به چاپ رسیده و هیچگونه دخل و تصرفی درآن صورت نپذیرفته تا مرجعی باشد برای تطبیق و مداقه ی اهل تحقیق و پژوهش درفن موسیقا .
ارشد طهماسبی معتقد است:”دقت و صحت کار ارژنگی در نگارش ردیف هایی که در کلاس شهنازی مشق کرده بود ، حیرت انگیز است . پیدایش و انتشار این نسخه ی جدید از دو ردیف مهم و معتبر موسیقی جدای از سودمندی اش برای تحقیق و آموزش روایتگر خاطره های تلخ و شیرین از تاریخ موسیقی ایران است وگویای اینکه هنرمند بیست ساله دهه ی ۴۰ خلوت های عاشقانه اش را چگونه سپری می کرده است .”

دفترموسیقی نشرسوره مهر دو جلد کتاب های ردیف موسیقی دستگاهی آقاحسینقلی با ۱۱۸صفحه و علی اکبرشهنازی   با  ۸۹صفحه در قطع رحلی   به قیمت هریک یازده هزارتومان با طراحی جلد محمودحسینی و صفحه آرایی سامان خضر روانه ی بازار کرده است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “انتشار ردیف استادان آقاحسینقلی و علی اکبرشهنازی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید