آخرین خبر

کیهان کلهر در حال نواختن کمانچه کنار کارگردان «پدرخوانده» / عکس

آوای ایرانیان: عکسی قدیمی از کیهان کلهر و فرانسیس فوردکاپولا کارگردان برجسته سینما دوباره در شبکه‌های مجازی فراگیر شده است.

 کارگردان سه‌گانه «پدرخوانده» سال ۲۰۰۷ پس از یک دهه وقفه فیلم «جوانی بدون جوانی» را به سینما عرضه کرد. موسیقی متن این فیلم را اسوالدو گولیخوف آهنگساز برجسته آرژانتینی ساخت و در ساخت آن از هنر کمانچه‌نوازی کیهان کلهر بهره برد.

کلهر درباره همکاری با گولیخوف در این فیلم گفته بود: «در دیدارهایی که کاپولا و آهنگساز قبل از فیلمبرداری و در جریان آن داشتند، نیاز به وجود یک صدای کهنه و باستانی در قسمت‌هایی از موسیقی مطرح شده بود و اسوالدو گولیخوف، آهنگساز این فیلم، چند کار از موسیقی ملل مختلف با سازهای قدیمی را پیشنهاد کرده بود که کمانچه هم یکی از آن‌ها بود. کاپولا هم کمانچه را به خاطر هم‌خوانی بیشترش با چیزی که در ذهنش بود پسندید. آن‌ها با من تماس گرفتند و قرار شد برای ضبط موسیقی که در همان محل فیلمبرداری یعنی بخارست انجام می‌شد ملاقات و مشورت کنیم.»

فیلم «جوانی بدون جوانی» با اقتباس از رمان کوتاه میرچا الیاده نویسنده رومانیایی و با بودجه ۱۹ میلیون دلاری ساخته شد. این فیلم در جلب نظر منتقدان سینمایی ناموفق بود و در گیشه نیز تنها کمی بیشتر از ۲ میلیون دلار فروش داشت.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کیهان کلهر در حال نواختن کمانچه کنار کارگردان «پدرخوانده» / عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید