آخرین خبر

فروش ۹۰۰ میلیاردی سینما در سال جاری/ «هاوایی» در جدول پرفروش‌ها

از ابتدای سال تاکنون ۵۱ فیلم سینمایی در سینماهای سراسر کشور به نمایش عمومی درآمده است و برمبنای آمار ارایه شده تاکنون با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان همراه بوده است. اتفاقی که می‌تواند پس از چند سال، سینمای ایران را از بحران اقتصادی نجات دهد. به این ترتیب بر مبنای آمار ارایه شده در سایت سمفا، از ابتدای سال جاری تا چند ساعت بعد از بامداد، ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲، ۲۱ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۸۹۰ نفر در ۵۷۳ هزار و ۵۰۱ سانسی که ۵۱ فیلم سینمای ایران در آن به نمایش درآمده‌اند، به تماشای آثار نشسته اند و فروشی بیشتر از ۹۱۵ میلیارد و ۹۰۵ میلیون و ۱۵۶ هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند. بر این مبنا امسال تقریباً ۳۸ نفر در هر سانس به تماشای ۵۱ فیلمی که اکران عمومی خود را آغاز کرده‌اند، رفته‌اند. این عدد در مقایسه با شرایط سال گذشته و سال‌های کرونایی، عدد قابل توجهی به شمار می‌آید و ما را به آمدن روزهای بهتر امیدوار می‌کند.

تازه‌های اکران / «هاوایی» پرقدرت وارد می‌شود

فیلم سینمایی «هاوایی» به کارگردانی بهمن گودرزی از چهارشنبه ۱۳ دی ماه سال جاری اکران عمومی خود را آغاز کرده و در این سه روز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است. این فیلم با در اختیار داشتن ۲۱۲ سالن سینما، تاکنون ۸۲۳ بار به نمایش درآمده و توسط ۴۳ هزار و ۸۷۱ نفر تماشا شده و به فروشی معادل با ۲ میلیارد و ۸۶۱ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان رسیده است. میانگین مخاطبان این فیلم در هر سانس عددی معادل با ۵۳ است. به این ترتیب باتوجه به استقبال از آثار کمدی، انتظار می‌رود که در روزهای آینده فیلم «هاوایی» نیز همچون فیلم‌های «فسیل»، «هتل»، «ویلای ساحلی» به فروش بالایی دست پیدا کند.

فیلم «ضد» ساخته امیرعباس ربیعی که از ۱۵ آذر ماه، اکران عمومی خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است، نیز با در اختیار داشتن ۲۱۷ سالن سینما، تاکنون ۲ هزار و ۵۵۹ بار به نمایش گذاشته شده و توسط ۳۲ هزار و ۱۳۲ نفر تماشا شده و به فروشی معادل با ۱ میلیارد و ۱۹۹ میلیون و ۱۰۹ هزار تومان رسیده است. بر این مبنا میانگین مخاطبان این فیلم در هر سانس عددی معادل با ۱۳ نفر بوده است. این عدد باتوجه به اینکه فیلم «ضد»، یک درام سیاسی است که در بستر یکی از حوادث مهم و ملتهب ابتدای انقلاب اسلامی روایت می‌شود، میانگین متوسطی به شمار می‌آید که امید است در روزهای آینده با استقبال بیشتری از مخاطبان مواجه شود.

فیلم «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری نیز از ۲۲ آذر ماه اکران عمومی خود را در ۸۰ سالن سینما آغاز کرده و تاکنون با نمایش در ۳۳۵ سانس، با استقبال ۳ هزار ۵۱۲ نفر مواجه شده و به فروشی معادل ۱۳۷ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسیده است. به این ترتیب میزان مخاطبان این اثر در هر سانس عددی نزدیک به ۱۱ نفر بوده است. باتوجه به مدل اکران این اثر که بیشتر به صورت تک‌سانس در سینماهای مختلف به نمایش گذاشته شده، استقبال خوبی از آن صورت گرفته است. البته باتوجه به موضوع این اثر، اگر این فیلم با شرایط بهتری اکران می‌شد، قطعاً با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان مواجه بود.

فیلم «پالایشگاه» ساخته مهرداد خوشبخت از ۲۹ آذر ماه اکران عمومی خود را آغاز کرده است. این فیلم با در اختیار داشتن ۸۴ سالن سینما، تاکنون در ۵۷۸ سانس به نمایش گذاشته شده و توسط ۸ هزار و ۲۸۳ نفر تماشا شده و به فروشی معادل با ۳۹۰ میلیون تومان رسیده است. بر این مبنا میانگین مخاطبان این فیلم در هر سانس عددی معادل با ۱۴ نفر بوده و نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشته است. با این همه این عدد باتوجه به موضوع فیلم، عدد بدی نیست.

فیلم «چرا گریه نمی‌کنی» ساخته علیرضا معتمدی نیز با در اختیار داشتن ۱۳۴ سالن سینما، از ۸ آذر ماه اکران عمومی خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است. این فیلم تاکنون در ۷۲۳ سانس به نمایش گذاشته شده و توسط ۸ هزار و ۴۸۷ نفر تماشا شده و به فروشی معادل با ۳۸۳ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان رسیده است. بر این مبنا میانگین مخاطبان این فیلم در هر سانس عددی نزدیک به ۱۲ نفر است.
این فیلم از جمله آثار پرستاره سینمای ایران به شمار می‌آید. از همین رو انتظار می‌رفت که توسط مخاطبان بیشتری مورد توجه قرار گیرد. بنابراین اگر شرایط اکران این اثر که اکثراً به صورت تک‌سانس در سالن‌های مختلف بوده را در نظر نگیریم، می‌توان گفت که مضمون آن مورد توجه مخاطبان سینما قرار نگرفته است.

فیلم «ویلای ساحلی» ساخته کیانوش عیاری نیز با در اختیار داشتن ۵۳۲ سالن سینما، اکران عمومی خود را آغاز کرده و تاکنون به فروشی معادل با ۳۲ میلیارد و ۴۶۵ میلیون و ۵۴۶ هزار تومان رسیده است. این اثر تاکنون، ۱۳ هزار و ۸۳۰ بار در سینما به نمایش گذاشته شده و توسط ۷۳۳ هزار و ۸۴ نفر تماشا شده است. بر این مبنا میزان مخاطبان این فیلم در هر سانس عددی معادل با ۵۳ نفر است که نسبت به هفته گذشته روند کاهشی را در پیش گرفته است اما با این وجود همچنان جزو آثار پرمخاطب حال حاضر به شمار می‌آید.

فیلم «ورود خروج ممنوع» به کارگردانی امید آقایی نیز با در اختیار داشتن ۴۴۲ سالن سینما از ۱۵ آذر ماه سال جاری اکران عمومی خود را آغاز کرده و تاکنون به فروشی معادل با ۱۴ میلیارد و ۸۴۱ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان رسیده است. این اثر تاکنون در ۷ هزار ۶۳۷ سانس به نمایش گذاشته شده و توسط ۳۳۸ هزار و ۳۰ نفر تماشا شده است. بر این مبنا میزان مخاطبان این فیلم در هر سانس، عددی معادل با ۴۴ نفر بوده که نسبت به هفته گذشته روند کاهشی را در پیش گرفته است.

فیلم‌های پرفروش هفته

در هفت روز گذشته، فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۱۶ هزار و ۵ سانس را پیدا کرده و توسط ۵۹۹ هزار و ۶۱۳ نفر تماشا شده است. به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با ۲۵ میلیارد و ۱۱۹ میلیون و ۴۵۱ هزار تومان بوده است. به این ترتیب میانگین مخاطبان سینمای ایران در هر سانس برای هفت روز گذشته عددی بالاتر از ۳۷ نفر است. نزدیکی این عدد به میانگین مخاطبان در یک سال گذشته، نشان می‌دهد که سینمای ایران در وضعیت ثبات قرار گرفته است.

پرفروش‌ترین فیلم‌های یک هفته گذشته نیز از این قرار است:

«هتل» همچنان پرفروش‌ترین فیلم هفته گذشته است. زیرا این فیلم توانسته در هفت روز گذشته به فروشی معادل با ۷ میلیارد و ۵۸۲ میلیون و ۸۸۸ هزار تومان دست پیدا کند که تقریباً با افتی ۳۰ درصدی نسبت به هفته گذشته مواجه بوده است.

«هتل» که اکران خود را از ۵ مهر ماه سال جاری آغاز کرده است، با در اختیار داشتن ۶۳۴ سالن سینما، توسط ۴ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۸۶۴ نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۲۱۶ میلیارد تومان رسیده است.
«ویلای ساحلی» نیز همچنان در رده دوم جدول پرفروش‌ترین آثار سینمای ایران در هفت روز گذشته به شمار می‌آید. ۵ میلیارد و ۱۰۶ میلیون و ۳۴۸ هزار تومان عددی است که از فروش فیلم کیانوش عیاری در هفت روز گذشته اعلام شده است. فروش این فیلم نیز نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشته است.

«ورود و خروج ممنوع» نیز در رده سوم جدول پرفروش‌ها قرار دارد. زیرا در یک هفته گذشته به فروشی معادل با ۲ میلیارد و ۹۳۵ میلیون و ۵۰۸ هزار تومان رسیده است. فروش این فیلم نسبت به هفته گذشته با کاهشی نزدیک به ۵۰ درصد مواجه بوده است.

گرچه فیلم سینمایی «هاوایی» تنها سه روز از هفته گذشته به نمایش عمومی درآمده است اما با استقبال ۴۳ هزار و ۸۷۱ نفر که به تماشای این فیلم رفته‌اند، به فروشی معادل با ۲ میلیارد و ۸۶۱ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان رسیده است. به همین دلیل این فیلم در رده چهارم پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته گذشته قرار می‌گیرد و احتمالاً در هفته آینده خیزی جدی برای رسیدن به صدر جدول پرفروش‌ها برخواهد داشت.

«فسیل» با گذشت نزدیک به ۱۰ ماه از آغاز اکران خود، همچنان با استقبال مخاطبان همراه است. به طوری که کماکان در جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته قرار دارد و رتبه پنجم را نصیب خود کرده است. این فیلم در هفت روز گذشته به فروشی معادل با ۲ میلیارد و ۱۷۹ میلیون و ۴۳۴ هزار تومان دست پیدا کرده و نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نکرده است.

«فسیل» تاکنون توسط ۷ میلیون و ۶۴ هزار و ۳۳۲ نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۳۰۴ میلیارد تومان رسیده است. این فیلم با جذب این میزان از مخاطب، توانسته بعد از فیلم «عقاب‌ها» در رتبه دوم جدول پرمخاطب‌ترین فیلم‌های بعد از انقلاب قرار گیرد.

۱

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فروش ۹۰۰ میلیاردی سینما در سال جاری/ «هاوایی» در جدول پرفروش‌ها”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید