آخرین خبر

اما و اگر در پخش یک سریال/ «بازپرس» به‌موقع به آنتن می‌رسد؟

به گزارش  آوای ایرانیان سریال «بازپرس» یکی از مجموعه‌های مهم تلویزیونی است که سوژه‌ای حساس درباره برخی پرونده‌های قضایی واقعی دارد و طبق اعلام روابط عمومی این سریال، قرار بود همزمان با هفته قوه قضاییه به پخش برسد. اما حالا صدور یک ابلاغیه پخش این سریال را با اما و اگرهایی مواجه کرده است.

این سریال به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، نویسندگی حسین تراب‌نژاد و کارگردانی احمد معظمی در سکوت کامل خبری تولید شد و طی چند روز اخیر تیزرهای آن از شبکه یک سیما روی آنتن رفته است.

حالا طبق ابلاغیه «با شکایت شاکی خصوصی و طبق نظر مرجع قضایی و با دستور شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه با موضوع ماده ۲۹ قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان» حکم به توقف پخش سریال داده شده است.

در بخشی از این حکم که خطاب به معاونت سیما و مدیر شبکه یک صادر شده، آمده است: «از آن‌جا که پرونده در حال رسیدگی است، لکن علی‌رغم علم و اطلاع تهیه‌کننده و تیم تولید به این‌که تا مشخص شدن نتیجه رسیدگی می‌بایستی وفق مقررات از هرگونه اقدام که منجر به نقض حقوق شاکی شود، خودداری نمایند و اینکه سازمان محترم صداوسیما خود، بالاترین الگو برای رعایت صیانت از حقوق مالکیت ادبی و هنری می‌باشد و اگرچه سریال مذکور به سفارش قوه محترم قضاییه (که خود بالاترین الگو برای حاکمیت قانون و اجرای عدالت می‌باشد) هم ساخته‌شده باشد، نباید دستاویزی برای نقض حقوق مذکور و در مقام انجام عمل قرار دادن مسیر پرونده قرار گیرد. فلذا در راستای تکلیف مقرر در ماده ۲۹ قانون حمایت از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان از هرگونه نشر و پخش و عرضه سریال مذکور جلوگیری به عمل آید».

نکته قابل توجه این است که قوه قضائیه در تهیه و تولید سریال «بازپرس» مشارکت داشته و صدور این رای، آن هم از طرف خود قوه قضا از مصادیق استقلال مرجع قضایی و قاضی است؛ زیرا مرجع قضایی در مورد پرونده‌ای، دستور توقف پخش داده است که می‌دانسته با همکاری و سفارش این قوه ساخته شده و قرار است به مناسبت قوه قضائیه از تلویزیون پخش شود.

خبرگزاری مهر پیگیر کسب اطلاع از مواضع تیم تولید سریال «بازپرس» درباره ادعای مطرح‌شده و نیز سرانجام پیگیری قضایی این موضوع از سوی شاکی پرونده خواهد بود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اما و اگر در پخش یک سریال/ «بازپرس» به‌موقع به آنتن می‌رسد؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید