آخرین خبر

در دوازدهمین روز جشنواره جوان چه گذشت؟ + تصاویر

آوای ایرانیان: بخش دوم جشنواره موسیقی جوان، با حضور نوازندگان کمانچه در تالار رودکی تهران برگزار شد.

سرویس موسیقی هنرآنلاین: دوازدهمین روز این جشنواره در بخش کمانچه‌نوازان روز پنجشنبه ۸ شهریورماه و مصادف با عید سعید غدیر خم در تالار رودکی برگزار شد.

شرکت‌کنندگان راه‌یافته به این بخش در مقابل داوران این ساز متشکل از علی اکبر شکارچی، مهدی آذرسینا، اردشیر کامکار، هادی مقدسی، هادی منتظری، داود گنجه‌ای و رضا پرویززاده آثار خود را به بهترین شکل ممکن اجرا کردند و باید منتظر ماند و دید در شب اختتامیه چه کسانی حایز رتبه‌های برتر کمانچه‌نوازی “جشنواره جوان” خواهند شد.

در بخش نخستین جشنواره کمانچه‌نوازان در رده سنی “الف” هنر خود را به نمایش گذاشتند. امیررضا اسفندیار، پوریا پورپرویز، علی کهن‌کن، علی مثقالی، محمدرضا محمدی سیدکلایی، فرزانه مهدب‌زاده به نوبت در مقابل هیات داوران نواختند.

پس از استراحتی کوتاه نوبت به شرکت‌کنندگان در رده سنی “ب” رسید و این بخش کار خود با حضور ۸ شرکت‌کننده ادامه داد. رسول رشید، دامون قاسمی، امیرمحمد رضایی، نگین محمدی، فردین میرزاحسینی، مشکات نصیری، کیمیا نیک‌پور فرج و آذین یوسفان از جمله هنرمندان جوانی بودند که کمانچه‌نوازی‌شان در تالار رودکی طنین‌‌انداز شد.

در تمامی بخش‌های جشنواره داوران به دقت و وسواس خاصی آثار هنرمندان جوان را نظاره کردند و با در نظر گرفتن تمامی جوانب سعی در برطرف ساختن ایرادات احتمالی نوازندگان داشتند.

اساتید این بخش تمام سعی خود را می‌کردند تا شرکت‌کنندگان در آرامش کامل و بدون هیچ استرسی اجرای خود را به نمایش بگذارند.

بخش کمانچه‌نوازان در مقایسه با روزهای دیگر یکی از پر مخاطب‌ترین برنامه‌ها به شمار رفته و تماشاگران زیادی از شهرهای مختلف ایران برای این روز به تالار رودکی آمدند.

بعد از اتمام برنامه بازار داغ سلفی‌ها با داورها که همگی جزو اساتید برتر موسیقی هستند و نام هریک وزنه‌ای در موسیقی به شمار می‌رود داغ بود.

در رده سنی “ج” برخلاف سایر گروه‌ها هیچ غایبی وجود نداشت و اجرای کمانچه‌نوازان در این بخش حسن ختام این قسمت از جشنواره دوازدهم بود. امیر احمدپور، ندا حیدری، علی‌رضا رسولی، پیام سرپرست‌یکتا، محمدرضا شیرخوانی، سیاوش طاهریان، یونس غلام‌زاده علم، محمد جواد نجیبی از هنرمندان جوان و آینده‌داری بودند که عصر روز گذشته در تالار رودکی هنرنمایی کردند.

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “در دوازدهمین روز جشنواره جوان چه گذشت؟ + تصاویر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید