آخرین خبر

جزییات «چند شب دونوازی همساز» اعلام شد

آوای ایرانیان: یک تهیه کننده و ناشر حوزه موسیقی از آغاز فصل نهم پروژه «چند شب» در آذر ماه و انتشار یک آلبوم موسیقی تلفیقی با هنرمندی سه نوازنده جوان کشورمان تا چند هفته دیگر خبر داد.

به گزارش آوای ایرانیان، افشین معصومی تهیه کننده و مدیر موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار»  درباره تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: بعد از محرم و صفر جدیدترین آلبوم موسسه با عنوان «تقارن» در دسترس مخاطبان قرار می گیرد که در این آلبوم آرمین و آرش ابوالفتحی به عنوان نوازندگان تار و عود و مصباح قمصری به عنوان نوازنده سازهای کوبه ای و سازهای الکترونیک گروه اجرایی را تشکیل می دهند.

وی افزود: این آلبوم یک تجربه معاصر در حوزه موسیقی ایرانی است و دست اندرکاران اثر تلاش داشته اند با بهره مندی از موسیقی الکترونیک، فضای متفاوتی را پیش روی مخاطبان قرار دهند. در سال های اخیر آلبوم ها و اجراهای زنده زیادی در حوزه تلفیق موسیقی ایرانی و الکترونیک انجام گرفته که امیدوارم این تجربه نیز بتواند مورد رضایت مخاطبان قرار گیرد.

مدیر موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» درباره فعالیت های دیگر این مجموعه توضیح داد: فصل نهم پروژه موسیقایی «چند شب» که مدتی است آغاز شده در آذر ماه امسال با برگزاری پروژه «چند شب دونوازی همساز» با محوریت سازهای سه تار و نی و قانون و سنتور در قالب سه شب به صورت متوالی برگزار می شود. در پروژه «چند شب دونوازی همساز» که در ادامه پروژه‌های «چند شب تار»، «چند شب کمانچه»، «چند شب گیتار» و «چند شب عود»، «چند شب سنتور»، «چند شب نی»،  «چند شب قانون» برگزار می‌شود موضوع دونوازی در موسیقی ایرانی آن هم در نوع همساز کمتر دیده شده، مورد توجه قرار می گیرد که در این دوره اجرای دونوازی «نی با نی»، «سنتور با سنتور» و «سه تار با سه تار» و «قانون با قانون» توسط هنرمندان فعال این عرصه در تالار رودکی پیش روی مخاطبان قرار می گیرد.

معصومی در پایان خبر داد: فصل دهم پروژه که در دی ماه برگزار می شود به اجرای پروژه «چند شب ساز و آواز» مربوط می شود که جزییات آن طی هفته های آینده اطلاع رسانی می شود.

مجموعه کنسرت‌های «چندشب» با هدف یادآوری ریشه های اصلی موسیقی در دوره های مختلف طراحی شده و در هر دوره به یک ساز از حوزه موسیقی ایرانی، کلاسیک و نواحی و بخش های دیگری از  گونه های موسیقی پرداخته می شود

منبع: مهر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جزییات «چند شب دونوازی همساز» اعلام شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید