آخرین خبر

مدیر شبکه 3: خود فردوسی‌پور قبول نکرد روی آنتن برود/ ۹۰ از هفته بعد پخش می‌شود/ دلدادگان سانسور نشد/ بازگشت افخمی به «هفت»

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، علی فروغی مدیر شبکه سه سیما که بعد از حاشیه‌هایی در برنامه «حالا خورشید» حاضر شد. او درباره ضعف سریال‌ها و تنوع برنامه‌های شبکه سه تصریح کرد: در تلویزیون سال‌ها از اواخر دهه ۸۰ حضور داشتم و به این نمی‌خواهم بپردازم. بهترین میزان سنجش افراد، عملکرد است. نگاه مردم این است که کشور به حال تازه و نشاط جوان‌ها دارد. فکر می‌کنم یکی از چیزهایی که می‌توان بررسی کرد یک مدیر جوان می‌آید چه معایب و نواقصی وجود دارد و فکر می‌کنم درباره عملکرد بیشتر صحبت کنیم بهتر باشد. در دانشگاه امام صادق(ع) حقوق خواندم و لیسانس و فوق‌لیسانس گذراندم و در دانشگاه آزاد علوم‌تحقیقات دوره دکتری را می‌گذرانم.

توقع داریم مسئولان هم با مردم صحبت کنند

وی درباره آمار عملکردی تابستانه‌ای که تلویزیون منتشر کرده، افزود: در شش‌ماه چند مسئله اصلی به عنوان مولفه‌های راهبردی شبکه‌مان اعلام کردیم. تابستان وقتی گرانی‌ها به مردم فشار می‌آورد برنامه «حالا خورشید» این موضوعات را دنبال می‌کند و اگر درباره دریای خزر موضوعی پیش می‌آید شما محمدجواد ظریف را دعوت می‌کنید و کارهای جدی انجام می‌دهیم. امروز بحث‌های جدی و مستندهای چالشی روی آنتن شبکه سه می‌رود که مصداق بارز آن برنامه «روایت مردم» بود. یک نوع شجاعت رسانه‌ای را شاهد هستیم و این توقع را داریم مسئولان هم پاسخ مردم را بدهند و با مردم صحبت کنند. ما گفتگو و تعامل را امروز درس‌آموز شبکه کرده‌ایم که اوضاع ما فرق می‌کند و رو به رشد حرکت خواهیم کرد.

شبکه سه شجاع‌تر و شفاف‌تر شده است

مدیر شبکه سه سیما درباره اینکه صحبت‌ها در حد صحبت باقی نماند و به پیگیری رسانه‌ای تبدیل شود، خاطرنشان کرد: واقعاً مسائلی که در شبکه سه مطرح می‌شود با جدیت مطالبه می‌کنیم، این اتفاق همان همیّت رسانه‌ای است. شبکه سه شجاع‌تر شده و با شفافیت کار را دنبال می‌کند.مدت‌ها بود که تلویزیون باکس ویژه برای دختران نداشت که «دخترانه» را راه انداختیم. دشمنان ۲۴۰ شبکه فارسی‌زبان راه‌اندازی کردند در این شرایط حفظ برنامه‌های شاخص و برند کار سختی است.

چرا از سوپراستارها استفاده می‌کنید؟

وی در پاسخ به این سوال که چرا از سوپراستارهای سینمایی برای برنامه‌ها استفاده می‌کنید، تصریح کرد: یکی از چیزهایی که به یک برنامه کمک می‌کند چهره بودن مجریان و برنامه‌سازان آن است که مصداق بارز آن محمدرضا گلزار که محبوبیت هم دارد و هفته به هفته برنامه پخته‌تر و اجرای این بازیگر هم هر روز بهتر می‌شود. ما در این مدت از شجاعت، شفافیت به عنوان رویکردهای اصلی و توجه به دختران و خانم‌ها در دستور کار قرار دادیم.

باید جلوی تداوم اتفاق «دلدادگان»، تداوم پیدا نکند

فروغی با اشاره به انتقادات از سریال «دلدادگان» ، گفت: نقشی که قرار بود در پایان‌بندی سریال کمک کند حاضر نشدند و کار زمین خورد. پانته‌آ بهرام می‌توانست مطالبه خود را به گونه‌ای دیگر پیگیری کند نه اینکه یک کار عجیب و غیرحرفه‌ای انجام  دهد. تا جائیکه یک پست در اینستاگرام خود منتشر کرد ما را سانسور کردند که واقعاً چنین اتفاقی نیفتاد. مسئله این بود یک فیلمنامه مصوبی داشتیم و بر پایه همان پیش رفتند و دقیقه ۹۰ وقتی بازیگر در هر شرایطی حاضر نمی‌شود به نقش‌آفرینی بپردازد زحمت و سرمایه تلویزیون را هدر می‌دهد. ما چنین اتفاقی را پیگیری می‌کنیم که باب نشود و این اشتباه ادامه پیدا نکند.

مسابقات تلویزیونی گرمابخش منازل مردم است

وی افزود: آخرین آمار افکارسنجی سازمان صداوسیما بعد از شش‌ماه،  شبکه سه با اختلاف ۱۴ درصدی پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون به شمار می‌رود. البته شبکه سه در ادوار مختلف پربیننده و خوب بوده و الان پیشرفت ما امیدبخش است. وقتی این طور مردم پاسخ زحمات ما را می‌دهند برای ما باعث انگیزه است که جلوتر حرکت کنیم. یادتان است که می‌گفتند وقتی فلانی بیاید به جای احسان علیخانی از نجم‌الدین شریعتی استفاده می‌کند و شبکه سه، شبکه قرآن می‌شود. اما ما آمدیم مسائل و مطالبات کشوری و بحث‌های اندیشه‌‌ای، فکری و اجتماعی را با چالش و جذابیت دنبال کنیم. مسابقات روی آنتن بسیار گرمابخش این شب‌های تلویزیون است که بسیار در این شرایط برای مردم راهگشاست.

«هفت» با بهروز افخمی جلو می‌رود

مدیر شبکه سه در پاسخ به این سوال که چرا برنامه «هفت را نمی‌توان روی آنتن قرار داد، گفت: از اواسط دی و یک ماه قبل از جشن سینمای ایران روی آنتن خواهیم داشت و بهروز افخمی با انرژی کار را پیش می‌برد و یک هفت جدی خواهیم داشت.

نباید فردوسی‌پور موضوع خانوادگی را بیرون می‌برد

وی در رابطه با ماجرای برنامه «نود»، گفت: مسائل درون خانواده را خیلی بیرون نمی‌برم و مسئله پیچیده‌ای ندارد. آن هفته جام ملت‌های اروپا و بازی‌های جذابی بود آن شب بازی اسپانیا و انگلیس بود و خیلی جذاب و پرگل بود. در فضای مجازی گفته بودند در شبکه ورزش پخش می‌شد بازی همزمان داشت که در شبکه ورزش روی آنتن رفت، یک دلیل دیگر پوشش بود. بازی‌های درجه یک را هم ما رسالت پخش داریم، ورزش هم جزو شبکه سه تعریف می‌شود. اگر همزمانی نداشته باشیم پخش آن را به شبکه ورزش می‌دهیم.

تصمیم حذف «نود» را من نگرفتم

فروغی در پاسخ به این سوال که چرا مدیر شبکه سه باید شخصاً این برنامه‌ها را حذف کرده و به نوعی در کنداکتور دخالت کند، خاطرنشان کرد:در شبکه سه تصمیم کنداکتور را ما نمی‌‌گیریم و شورای کنداکتور این کار را انجام می‌دهد که من هم عضوی از آن شورا هستم. این تصمیم در آنجا گرفته شد و کنداکتور را شخصی تصمیم نمی‌گیریم. گفتیم «نود» را بعد از مسابقه روی آنتن ببریم و لیگ برتر هم تعطیل بود. موضوع برنامه هم بازی تیم‌ملی ایران و بولیوی بود. تصمیم بر این شد که ساعت ۱۲ روی آنتن برود و فردوسی‌پور قبول نکرد. بعد اقدام درستی نبود. ما یک خانواده‌ایم که در این دو هفته چیزی نگفتم،‌ بحث‌های داخل خانواده بیرون نباید برود.

فردوسی‌پور باید به قاعده رسانه‌ای عمل می‌کرد

وی در پاسخ به این سوال که یک تهیه‌کننده‌ای که صاحب بیننده میلیونی است چرا نباید مصاحبه کند، خاطرنشان کرد: در همه دنیا نه فقط ایران مصاحبه درباره برنامه‌ای رسانه‌ای حتماً باید با هماهنگی آن رسانه انجام شود. در قرارداد همه آمده مصاحبه حتماً باید با هماهنگی شبکه باشد. ما ایستادیم تا رسانه کار حرفه‌ای خودش را انجام دهد اگر من تحت تأثیر فشاری روش را تغییر دهم آن سرمنزل مقصود دنبال نمی‌شود. ما نباید احساساتی بشویم و در مهمترین رسانه جمهوری اسلامی کار می‌کنیم و کار دقیق و حساب شده انجام دهیم. فردوسی‌پور همیشه روی آنتن همین تلویزیون بوده و کار باید از مدار خودش بگذرد.

مصداق بارز رفتار غیرحرفه‌ای همین پایان «دلدادگان» بود

وی ادامه داد: برنامه «نود» حتماً از پربیننده‌های تلویزیون است. اما برنامه‌های دیگر هم حرکت خوبی برای جذب مخاطب انجام داده‌اند و برنامه‌های پرمخاطب دیگری داریم. یک مصداق رفتار غیرحرفه‌ای رسانه‌ای همین پایان سریال «دلدادگان» کاری که از مدار خودش خارج می‌شود و یک بازیگر اعصاب و روان همه را به هم می‌ریزد. تصمیمی که درباره برنامه فردوسی‌پور گرفته شد تحت یک شورای کنداکتور بود و با این اوصاف، اهل هیاهوی رسانه‌ای و جنجال و شلوغ‌کاری نیستم و شأن تلویزیون نیست وظیفه ما سعه‌صدر و گفتگو است و چندین‌بار ما و برخی دیگر با ایشان صحبت کردیم.

«نود» از هفته آینده روی آنتن می‌رود

مدیر شبکه سه سیما، تأکید کرد: «نود» ادامه پیدا می‌کند و از هفته‌ آینده روی آنتن می‌رود. فردوسی‌پور مجری خوبی است اما همه‌چیز بایستی بر مدار منطق و عقلانیت و حرفه‌ای‌گری پیش برود. حتی بازی پرسپولیس و السدقطر را شخصاً گفتم گزارش آن را فردوسی‌پور انجام دهد با تمام حاشیه‌هایی که درست می‌کردند. چون موضوع برنامه رفتار غیرحرفه‌ای «نود» بود؛ کار اگر حرفه‌ای و روی منطق باشد اتفاقات خوب پدید می‌آید.

وی در خاتمه با اشاره به برنامه‌های زمستانه شبکه سه، خاطرنشان کرد: اگر در جلسه شورای کنداکتور تصمیم گرفته شود من موافق هستم که یک برنامه ویژه فینال جام باشگاه‌های آسیا داشته باشیم.  البته برنامه‌ای ویژه زمستانه با احسان علیخانی و چند سریال و مسابقه تلویزیونی جدیدی هم روی آنتن می‌رود.

**عادل فردوسی‌پور هم روی خط تلفن «برنامه حالا خورشید» آمد و لحظاتی را به انتقادات مخاطبین و اتفاقات حاشیه‌برانگیز این روزهای «نود» و شبکه سه پاسخ داد:

فردوسی‌پور در رابطه با این که رفتار غیرحرفه‌ای انجام دادید، گفت: من فرزند رسانه هستم و مردم خیلی به من لطف داشتند. مدیران مختلف همیشه به من فرصت دادند که  من هم با تمام وجودم برنامه بسازم که منعکس کننده کاستی‌ها، مشکلات و فسادهای موجود در فوتبال کشور است را به تصویر بکشم و ارتقاء و پیشرفت را شاهد باشیم. اختلاف سلیقه در همه‌جا وجود دارد و در این چند سالی که سازمان صداوسیما بودم اصول حرفه‌ای را رعایت کردم.

می‌توانستند کاری کنند «نود» طبق روال روی آنتن برود

وی خاطرنشان کرد: این اتفاقی که مدیر شبکه سه هم به آن اشاره کرد یک اختلاف نظر و سوء تفاهمی که در هر مجموعه‌ای پیش بیاید و تصمیم گرفته شد یک فوتبال جای برنامه ما روی آنتن برود. من می‌توانم نسبت به آن ابراز مخالفت داشته باشم اما تصمیم شورای کنداکتور بوده است. به من گفتند ساعت ۱۲ شب روی آنتن بروم این طور نبوده است و سوء تفاهم پیش آمد. البته می‌توانستند بازی را جا به جا کنند و «نود» طبق روال روی آنتن برود.

می‌توانیم با تعامل و گفتگو کاری کنیم مردم تلویزیون ببینند

تهیه‌کننده و مجری برنامه «نود» اضافه کرد: شاید سوء تفاهم بوده که ساعت ۱۲ برنامه «نود» روی آنتن برود و گفتگو با یک رسانه‌ای بوده بعد اعلام کردند که ما در کنداکتور نیستیم. امید بود و من گفتم طبق هماهنگی‌ها امیدواریم روی آنتن برویم اما چالش‌های رسانه‌ای ادامه پیدا کردند. من فکر می‌کنم با همراهی و تعامل و در کنار هم بودن می‌توان کاری کرد مردم برنامه را ببینند و لذت ببرند. مطمئن‌باشید من هرکاری بتوانم انجام می‌دهم مردم از برنامه «نود» همیشه راضی باشند که چند ساعت پای تلویزیون بنشینند و شبکه‌های بیگانه را دنبال نکنند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مدیر شبکه ۳: خود فردوسی‌پور قبول نکرد روی آنتن برود/ ۹۰ از هفته بعد پخش می‌شود/ دلدادگان سانسور نشد/ بازگشت افخمی به «هفت»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید