آخرین خبر

کودکان را با قصه‌های کهن آشنا کنید/ حکایت مدرن «طوطی و بازرگان»

به گزارش آوای ایرانیان تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به تئاتر است که به دیدن تعدادی از آثار نمایشی که به صورت فیلم-تئاتر در پلتفورم های نمایش فیلم عرضه شده‌اند، بنشینند. شاید برای عده‌ای دیدن فیلم یک نمایش به اندازه تماشای زنده آن اثر روی صحنه تئاتر جذابیت نداشته باشد اما تبدیل نمایش‌های اجرا شده به نسخه ویدئویی که چندسالی است باب شده و مورد استقبال نیز قرار می‌گیرد علاوه بر ماندگار کردن آن اثر نمایشی و لحظات نابی که هر شب روی صحنه خلق شده‌اند، می‌تواند برای کسانی که علاقه مند به دیدن دوباره آن نمایش هستند، یا اصلاً موفق به دیدن آن کار در زمان اجرای عمومی نشده و یا در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند و نمی‌توانند همه نمایش‌های اجرا شده در مرکز تئاتر کشور را دنبال کنند، انتخاب جذابی است.

در همین راستا به روال سال‌های قبل در گزارش‌هایی جداگانه به معرفی فیلم تئاترهایی می‌پردازیم که در زمان اجرای عمومی مورد توجه قرار گرفتند و حتی فیلم تئاترهایشان نیز بعد از انتشار همچنان پرمخاطب هستند البته در این میان کودکان و نوجوانان را هم نباید فراموش کرد چون ایام نوروز فرصتی است تا آنها اوقات فراغت مناسبی در کنار خانواده‌هایشان داشته باشند و علاوه بر تفریح و سرگرمی‌های بیرون از منزل می‌توان آنها را به دیدن فیلم-تئاترهایی مناسب سن و سالشان دعوت کرد که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایام نوروز به صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌دهد.

در همین راستا دیدن فیلم-تئاتر ««تو مثل طوطی» به نویسندگی فریبا دلیری و کارگردانی آرین ناصری مهر و امیرحسین انصافی را پیشنهاد می‌کنیم که ۴ و ۵ فروردین نمایش داده می‌شود و علاقه مندان با مراجعه به پایگاه اینترنتی کانون به نشانی cinema.kpf.ir/film می‌توانند به تماشای آن بنشینند.

نمایش زنده-عروسکی «تو مثل طوطی» حکایت پدری است که به عنوان جایزه کارنامه دخترش، طوطی کوچکی خریده است. او در انباری خانه با سازهای قدیمی پدربزرگ و کتاب کودکی خود روبرو می‌شود. بازرگان قصه مولانا از دل کتاب بیرون می‌آید و به عنوان تنبیه مرد را به دنیای کتاب می‌برد. پدر مدتی با بازرگان همراه است و متوجه می‌شود اشتباه بزرگ زندگی‌اش عدم مطالعه این کتاب بوده است.

کودکان را با قصه‌های کهن آشنا کنید/ حکایت مدرن «طوطی و بازرگان»

این اثر که تولید سال ۱۳۹۶ مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری است تاکنون در چندین جشنواره از جمله در ۲ جشنواره بین‌المللی تئاتر سلتیک یونان و بلژیک شرکت داشته و در جشن انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر در سال ۹۷ مورد قدردانی قرار گرفته است.

نمایش «تو مثل طوطی» بر اساس قصه‌های کهن مثنوی مولانا شکل گرفته و داستان اصلی آن بر اساس حکایت طوطی و بازرگان تولید و داستانک‌های بخش بخش آن بر اساس دیگر قصه‌های مثنوی مولوی به رشته تحریر درآمده است.

امیرحسین انصافی و آرین ناصری مهر و یاسمن رادمنش (بازیگر بخش ویدئویی) بازیگران این اثر نمایشی هستند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کودکان را با قصه‌های کهن آشنا کنید/ حکایت مدرن «طوطی و بازرگان»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید