آخرین خبر

باشگاه کتابخوانی ۱۰۰ تایی‌ها در نمایشگاه کتاب برپا می‌شود

به گزارش آوای ایرانیان همزمان با برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب، مرحله جدید باشگاه کتابخوانی ۱۰۰ تایی‌ها توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اجرا می‌شود.

حمیدرضا خونوئی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ضمن اعلام این خبر گفت: فاز جدید طرح باشگاه کتابخوانی ۱۰۰ تایی‌ها با هدف ترغیب و ترویج فرهنگ خرید و مطالعه کتاب همزمان با سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طراحی شده است.

وی در خصوص جزئیات این طرح گفت: با عنایت به برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت گرفته با ناشران منتخب در نمایشگاه، تخفیف‌های قابل ملاحظه‌ای برای خرید کتاب‌های درسی و غیردرسی ویژه نوجوانان در نظر گرفته شده است. این طرح در سطح مدارس متوسطه دوره اول و دوم برگزار می‌شود و کارشناسان فرهنگسراها با حضور در مدارس مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، ضمن اطلاع‌رسانی و معرفی این طرح، از دانش‌آموزانِ علاقه‌مند ثبت نام به‌عمل می‌آورند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص روند ثبت نام در این طرح گفت: تمامی نوجوانان می‌توانند تا ۲۵ اردیبهشت با ارسال عدد ۱۰۰ به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۸۳۷ لینک ثبت نام را دریافت کرده و با تکمیل مشخصات خود و دریافت کارت عضویت باشگاه (به‌صورت دیجیتال)، با حضور در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب، کتب درسی را تا سقف ۵۰ درصد تخفیف و کتب غیر درسی را تا سقف ۲۵ درصد تخفیف، تهیه نمایند.

خونوئی در پایان درباره سابقه فعالیت باشگاه کتابخوانی ۱۰۰ تایی‌ها گفت: طرح باشگاه کتابخوانی ۱۰۰ تایی‌ها در تابستان سال ۱۴۰۰ با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان مخاطبان کودک و نوجوان اجرا شد و در مرحله دوم در تابستان سال ۱۴۰۱ توانست دو هزار و ۷۰۶ عضو در سطح کتابخانه‌های سازمان جذب کند. افراد از طریق اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های سازمان در این باشگاه عضو می‌شدند و در بازه زمانی مشخص شده، تلاش می‌کردند تا با خوانش کتاب و ثبت این خوانش در کارنامه عملکرد خود، در یک رقابت سالم، رکوردی از کتابخوانی را ثبت نمایند. رقابت میان افرادی تعریف می‌شد که حداقل ۴۰ و تا سقف ۱۰۰ کتاب مطالعه می‌کردند. رکورد افراد با ثبت خلاصه کتاب در کارنامه خود محک می‌خورد و افراد می‌توانستند از منابع کتابخانه‌های سازمان نیز بهره‌مند شوند و در نهایت به قید قرعه در سطوح مختلف جوایزی با هدف انگیزش افراد، به آ نها اهدا می‌شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “باشگاه کتابخوانی ۱۰۰ تایی‌ها در نمایشگاه کتاب برپا می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید