آخرین خبر

رونمایی از اثر مشترک سالار عقیلی و ایرج

آوای ایرانیان: سالار عقیلی و حسین خواجه‌امیری (ایرج) در اثری با نام “آوای ایران” همکاری کردند.

 قطعه “آوای ایران” اثر مشترک حسین خواجه امیری مشهور به “ایرج” و سالار عقیلی عصر دوشنبه ۲۸ آبان، در نگارستان شهر بوستان گفتگو رونمایی شد.

ایرج حسابی فرزند پرفسور حسابی در ابتدای مراسم ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم گفت: دیدن سالار عقیلی و همسرش برایم افتخار بزرگی است که امروز در خدمت آنها هستم. همچنین حضور استاد خواجه امیری توفیق بزرگی برای هنر است. همیشه  پدرم می‌گفتند، شخصیت یک ملت را هنر یک ملت معرفی و بیان می‌کند.

در ادامه این برنامه حسین خواجه امیری به صحنه آمد و ضمن تشکر از ابراز علاقه و محبت حضار، گفت: من خودم را لایق این همه محبت نمی‌دانم. من دنبال روی مرحوم تاج اصفهانی بودم و او به درستی قوائد موسیقی را بیان می‌کرد و من نیز سعی کردم از او الگوبرداری کنم.

سپس سالار عقیلی اظهار کرد: نخستین هدفم از خواندن اثر “آوای ایران”، ادای دین به استاد خواجه امیری است. من از کودکی عاشق ایشان هستم و خیلی چیز‌ها را از او یاد گرفتم. استاد خواجه امیری در سن ۸۶ سالگی دو هفته پیش مجددا در استودیو این کار را خواندند. امیدوارم این اثر مورد پذیرش مردم باشد و بتواند آن مفهومی را که مد نظر ما بود، منتقل کنیم.

در ادامه برنامه از تمبر ویژه اثر “آوای ایران” رونمایی شد و حسین خواجه امیری، سالار عقیلی و ایرج حسابی روی پوستر تمبر را به یادگار امضا کردند و موزیک ویدیو “آوای ایران” که به کارگردانی علی اصغر صفر نژاد، آهنگسازی و تنظیم بابک زرین و ترانه سرایی مرحوم افشین یداللهی است، پخش شد.

عقیلی پس از پخش این موزیک ویدیو گفت: این قطعه، ترکیب دو قطعه “همه چشم‌ها به ایران” در قالب بیان اصفهان است و قطعه ایران از آن ساخته شده است.

در پایان این مراسم سالار عقیلی و حسین خواجه امیری سی دی‌های “آوای ایران” را به یادگار برای مخاطبان امضا کردند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رونمایی از اثر مشترک سالار عقیلی و ایرج”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید