آخرین خبر

تولد چند نابغه موسیقی در نوای خرم

آوای ایرانیان: دبیر هنری پنجمین جشنواره  موسیقی نوای خرم معتقد است بسیاری از کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این جشنواره، از نوابغ آینده موسیقی کشور خواهند شد.

به گزارش آوای ایرانیان، سومین روز از پنجمین جشنواره و جایزه موسیقی همایون خرم ( نوای خرم) در حالی با حضور ویژه چند هنرمند مطرح به عنوان مهمان ویژه برگزار شد که یکی از هیات داوران این دوره بر پرهیز از تشویق های بیهوده هنرمندان کودک تاکید کرد.

پنجشنبه ۱۵ آذر، در سومین روز از برگزاری پنجمین جشنواره و جایزه موسیقی همایون خرم ( نوای خرم) بیش از ۱۰۵ هنرمند در بخش اجرای‌گروهی، ۳۲ هنرمند در بخش تک نوازی و ۵۳ هنرمند در بخش دو و سه نوازی، آثار خود را در فرهنگسرای نیاوران تهران در معرض رقابت هیات داوران گذاشتند. این در حالی است که لوریس چکناواریان، رضا خرم، سالار عقیلی، عباس سجادی و حریر شریعت‌زاده از مهمانان ویژه روز سوم بودند.

این هنرمند صاحب نام پس از تماشای برخی از اجراهای به صحنه رفته در سومین روز جشنواره بیان کرد: Kآثار ارائه شده در این روز فوق‌العاده بودند و به شخصه حس می‌کنم جشنواره خرم در این دوره نسبت به دوره قبل شاهد پیشرفت کمی و کیفی شرکت‌کنندگان است. این جشنواره جوان‌ها را تشویق کرده و سبب شده تا آنها برای شرکت در آن تلاش زیادی را انجام دهند.»

بهناز ذاکری، نوازنده سنتور و یکی از داوران بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره خرم هم با بیان این‌که یکی از بزرگترین محاسن این جشنواره یادآوری قطعات قدیمی و ماندگار بزرگان موسیقی ایرانی است که توسط شرکت‌کنندگان آن اجرا می‌شود، تاکید کرد: «در بین شرکت‌کنندگان، بچه‌های با استعداد بسیاری حضور داشتند که قطعا می‌توانند آینده خیلی خوبی را برای موسیقی ایران رقم بزنند. البته اگر آنها را با تشویق‌های بیهوده و آموزش غلط به بیراهه نکشانند. چراکه آموزش در به ثمر رسیدن استعدادهای موسیقی از اهمیت بسیاری برخوردار است.»

ناصر ایزدی، دبیر هنری پنجمین جشنواره  موسیقی نوای خرم نیز عنوان کرد: «خیلی از اساتید، از بین شرکت‌کنندگان متعدد یک جشنواره، تنها دو سه نفر را جز نوابغ موسیقی آینده ایران معرفی می‌کنند ولی من باتوجه به اینکه در هنرستان موسیقی درس می‌دهم، اطمینان دارم که خیلی از شرکت‌کنندگان این جشنواره، موزیسین‌های خوب آینده ما می‌شوند. چراکه بسیار باهوش، با استعداد و اهل ذوق هستند و خوشبختانه موسیقی را دوست دارند.»

پنجمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) توسط موسسه فرهنگی هنری راد نواندیش به مدیریت بردیا صدرنوری از روز پنجشنبه ۸ آذر با حضور هنرمندان شرکت‌کننده گروه سنی کودک و نوجوان آغاز شده است. مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم)، روز پنج‌شنبه ۲۲ آذر در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تولد چند نابغه موسیقی در نوای خرم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید