آخرین خبر

ابراهیم پشت‌کوهی نمایشی کمدی اجرا می‌کند/ «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، نمایش «از لحاظ سیاسی بی‌ضرر» اولین نمایش کمدی ابراهیم پشت‌کوهی در مقام کارگردان است که بهمن و اسفند سال جاری در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

پشت‌کوهی که نمایش‌های «مثل آب برای شکلات» و «آخرین انار دنیا» را با اقتباس از ادبیات داستانی جهان نوشته و اجرا کرده است، این بار برای نمایش تازه‌اش سراغ یک رمان ایرانی رفته و داستان «مامور مرگ‌های غیر اتفاقی» نوشته حسام حیدری را که در نشر «چشمه» منتشر شده، دستمایه اقتباس کار جدیدش قرار داده است.

این اثر که داستان آن در فضایی فانتزی اتفاق می‌افتد، اولین نمایش کمدی پشت‌کوهی بعد از ۲۶ سال نویسندگی و کارگردانی تئاتر است.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: «زینال غیر بندری یک قاتل حرفه‌ای با تجربه است اما در بنگاه قتلی کار می‌کند که ۲ ماه است کسی برای سفارش قتل به آن زنگ نزده و این بیکاری زینال را حسابی عصبی کرده است … .»

این نمایش پست مدرن سرشار از ارجاع به فیلم‌های تاریخ سینما و ادبیات است. پشت‌کوهی پیش‌تر نمایش «مکبث زار» را در جشنواره‌های داخلی و خارجی اجرا کرد که جایزه بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و بهترین طراحی لباس را از چهل و یکمین جشنواره فجر و جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی بغداد، تقدیر در جشنواره سن پترزبورگ را برایش به همراه داشت.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ابراهیم پشت‌کوهی نمایشی کمدی اجرا می‌کند/ «از نظر سیاسی بی‌ضرر»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید